«هزار افسان» حماسه‌خوانان کازرون را فراخواند
کد خبر: 4168005
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

«هزار افسان» حماسه‌خوانان کازرون را فراخواند

نخستین جشنواره نقالی و حماسه خوانی با عنوان «هزار افسان» در شهرستان کازرون با محوریت آموزش به نقالان و حماسه خوانان برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره نقالی و حماسه خوانی «هزار افسان»، کازرونبه گزارش ایکنا از فارس، نخستین جشنواره نقالی و حماسه‌خوانی با عنوان «هزار افسان» در شهرستان کازرون با محوریت آموزش به نقالان و حماسه‌خوانان از تاریخ 6 تا 8 مهرماه ۱۴۰۲ در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار خواهد شد.

در این جشنواره از اساتید حوزه‌ی زبان و ادبیات فارسی و مدرسین تئاتر و نقالی دعوت شده است تا کیفیت اجرای نقالان را مورد نقد و بررسی قرار دهند.

از دیگر برنامه‌های این جشنواره حمایت از اجرا‌های برتر برای اجرا و هم چنین معرفی مناطق باستانی و گردشگری شهرستان کازرون و اجرای نقالان برگزیده در این مناطق تاریخی است.

نقالی‌ها باید به شکل تک نفره بوده و حداکثر زمان فایل ارسالی برای شرکت در این بخش 10 دقیقه خواهد بود که به 3 نقل برگزیده لوح سپاس و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای نقالان و حماسه‌خوانان جوان در حین برگزاری جشنواره یکی از اهداف این جشنواره است که به تقویت نقاط قوت شرکت‌کنندگان پرداخته خواهد شد. همچنین در این بخش شرکت‌کنندگان باید نقل‌هایی برگرفته از حماسه‌های ملی انتخاب کرده و در قالب فایل صوتی_تصویری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و حداکثر زمان فایل ارسالی برای شرکت در این بخش ۱۰ دقیقه است.

در صورت پذیرش اثر به مرحله‌ نهایی، شرکت‌کننده باید همان قطعه‌ ارسالی را اجرا کند و نقالی‌ها باید به شکل تک‌نفره باشد. به 6 نقل برگزیده لوح سپاس و جوایز نقدی داده می‌شود.

شرکت‌کنندگان باید در ابتدای اجرا نام، نام‌خانوادگی و شماره تماس خود را بیان کنند و تصمیم‌گیری درباره‌ی رویداد‌های پیش‌بینی‌نشده به عهده‌ی دبیرخانه‌ی جشنواره بوده و ارسال اثر به معنای پذیرش قوانین جشنواره است.

آثاری که کیفیت صوتی و تصویری مناسبی ندارند، داوری نمی‌شوند و متقاضیان باید آثار خود را در پیام‌رسان ایتا به نام کاربری hezarafsann@ ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha