افزایش تعداد سوئدی‌های مخالف قرآن‌سوزی
کد خبر: 4166236
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

افزایش تعداد سوئدی‌های مخالف قرآن‌سوزی

بر اساس آخرین نظرسنجی که توسط شرکت نظرسنجی سوئدی سیفو (SIFO) انجام شده است، تعداد بیشتری از مردم این کشور مخالف هتک حرمت به مقدسات و قرآن‌سوزی شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از دیلی صباح، بر اساس این نظرسنجی جدید ۵۳ درصد شهروندان سوئدی مخالف هتک حرمت کتب مقدس، ۳۷ درصد آنها موافق هستند و ۱۰ درصد آنها نیز نظری نداده‌اند. 

این نظرسنجی نشان می‌دهد تعداد افراد مخالف قرآن‌سوزی در این کشور نسبت به نظرسنجی قبلی دو درصد افزایش یافته است. 

 افزایش حمایت عمومی از اعمال ممنوعیت قانونی برای اهانت به کتب مقدس در سوئد در حالی صورت می‌گیرد که مقامات این کشور به دنبال بحث در مورد تصویب مقرراتی هستند که از اقدامات تحریک‌آمیز علیه قرآن جلوگیری می‌کند.

این نظرسنجی با مشارکت هزار و ۲۹۱ شهروند سوئدی که به طور تصادفی انتخاب شده بودند در تاریخ ۱۵ تا ۲۷ آگوست (۲۴ مرداد تا ۵ شهریور) انجام شده است.

دولت سوئد و مخالفان اهانت به کتب مقدس در این کشور در حال آماده شدن برای تغییر قوانین این کشور و اعمال محدودیت قانونی برای هتک حرمت به کتب مقدس از جمله قرآن هستند. دولت این کشور در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که در حال بررسی قانون نظم عمومی برای جلوگیری از افزایش اهانت به قرآن در این کشور است.

گونار استرومر، وزیر دادگستری سوئد در یک کنفرانس مطبوعاتی، گفت: گزارشی درباره این قانون حداکثر تا اول جولای ۲۰۲۴ (۱۰ تیر ۱۴۰۳) به پارلمان ارائه خواهد شد.

ماگدالنا اندرسون (Magdalena Andersson)، رئیس حزب مخالف دولت سوئد روز گذشته گفت که در حال بررسی اصلاحیه قانون نظم عمومی است که براساس آن سوزاندن قرآن را جنایت نفرت شناخته و جرم می‌داند.

هفته گذشته پیتر هوملگارد، وزیر دادگستری دانمارک نیز به خبرنگاران گفت: دولت لایحه‌ای را ارائه خواهد کرد که بر اساس آن رفتار نامناسب با نمادهای مذهبی مهم متعلق به یک جامعه مذهبی ممنوع شود. وی افزود: هدف این قانون ممانعت از سوزاندن و هتک حرمت (کتب مقدس) در اماکن عمومی است. این اقدام دانمارک با استقبال کشورهای اسلامی روبرو شده است. 

انتهای پیام
captcha