افتتاح و کلنگ‌زنی ۵ کتابخانه عمومی در فارس طی هفته دولت
کد خبر: 4165520
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

افتتاح و کلنگ‌زنی ۵ کتابخانه عمومی در فارس طی هفته دولت

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به طرح‌های عمرانی این اداره‌ کل، گفت: ۵ پروژه کتابخانه‌ای در استان فارس همزمان با هفته دولت ۱۴۰۲ افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس امروز، 6 شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات عمرانی این اداره‌کل در هفته دولت بیان کرد: در ادامه تلاش برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای در استان فارس، همزمان با هفته دولت سال 1402، چهار کتابخانه عمومی و سالن مطالعاتی در استان فارس افتتاح می‌شود و کلنگ ساخت یک کتابخانه عمومی در استان نیز به زمین خواهد خورد.

وی با بیان اینکه کتابخانه عمومی شهید رجایی از جمله کتابخانه‌های روستایی استان فارس است، افزود: این کتابخانه با متراژ 170 متر مربع در روستای خسویه شهرستان زرین دشت ساخته شده که روز پنج‌شنبه، 9 شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید. 

فیروزی با اشاره به بهره‌برداری از کتابخانه مشارکتی «محمدبهمن بیگی» دیگر کتابخانه روستایی در شهرستان شیراز در هفته دولت، گفت: کتابخانه مشارکتی «محمدبهمن بیگی» با هدف توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در روستاها و مناطق محروم ایجاد شده است، این کتابخانه با زیربنای 225 متر مربع در روستای خان خمیس شهرستان شیراز واقع شده که به صورت مشارکتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس اضافه کرد: افزون بر این دو سالن مطالعاتی دارای مجوز «شبنم» در شهر شیراز و «باران دانش» در شهر صدرا همزمان با هفته دولت 1402 افتتاح می‌شوند.

وی کلنگ‌زنی کتابخانه عمومی «زنده یاد حاج اسماعیل داوطلب» در شهر مشکان شهرستان نی‌ریز را دیگر پروژه عمرانی کتابخانه‌های عمومی استان برشمرد و گفت: این پروژه با مشارکت خیرین در متراژ 270 متر ساخته خواهد شد. کلنگ‌زنی این کتابخانه روز چهارشنبه، 8 شهریورماه با حضور مقامات استان انجام می‌شود.

فیروزی اظهار کرد: با افتتاح این چهار پروژه کتابخانه‌ای در هفته دولت، تعداد کتابخانه‌های استان به 208 کتابخانه عمومی نهادی، 50 کتابخانه مشارکتی و 16سالن مطالعاتی دارای مجوز ارتقا خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha