برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن شرکت گاز فارس
کد خبر: 4165367
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷

برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن شرکت گاز فارس

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این شرکت، گفت: با تأسیس دارالقرآن در شرکت گاز فارس، تاکنون ۲ دوره کلاس‌های آموزش قرآن کریم در بخش مفاهیم و قرائت و همچنین کلاس‌های معارفی نهج‌البلاغه برای کارکنان و خانواده آن‌ها برگزار شده است که شاهد استقبال بی‌نظیر ۱۵۰ نفری از این کلاس‌ها هستیم. از این رو در انتهای شهریورماه دور جدید آموزش‌ها در رده‌های سنی مختلف همراه با برپایی محافل قرآنی برگزار می‌شود.

علی اکبر میدان‌شاهی، مدیرعامل شرکت گاز استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، علی اکبر میدان‌شاهی، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس امروز، ۵ شهریور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا مبنی بر اقدامات این شرکت در حوزه قرآنی و معارفی، گفت: با تأسیس دارالقرآن در شرکت گاز فارس، تاکنون ۲ دوره کلاس‌های آموزش قرآن کریم در بخش مفاهیم و قرائت و همچنین کلاس‌های معارفی نهج البلاغه برای کارکنان و خانواده آن‌ها برگزار شده است که شاهد استقبال بی‌نظیر ۱۵۰ نفری از این کلاس‌ها هستیم.
 
وی افزود: در پی اهانت به قرآن کریم در کشور‌های اروپایی، فعالیت‌های قرآنی در شرکت‌های تابعه وزارت نفت در استان قوت تازه‌ای گرفت و در انتهای شهریورماه دور جدید آموزش‌ها در رده‌های سنی مختلف همراه با برپایی محافل قرآنی برگزار می‌شود.
 
میدان‌شاهی با اشاره به اینکه شرکت گاز فارس به عنوان رئیس شورای فرهنگی حوزه صنعت نفت در استان‌های فارس، اصفهان و یزد انتخاب شده است، اظهار کرد: جدای از فعالیت‌های قرآنی، اقدامات فرهنگی نظیر پویش کمک‌های مؤمنانه، راه‌اندازی جشن‌های فرهنگی، پویش انرژی پاک و... برنامه‌ریزی و اجرا شده است.  
 
مدیرعامل شرکت گاز فارس با بیان اینکه ۴ رتبه برتر مسابقه قرآنی «بهار در بهار» شرکت ملی گاز از سوی استان فارس کسب شد، گفت: پرسنل شرکت گاز فارس توانستند با حضور در مسابقات قرآنی صنعت کشور نیز ۲ رتبه برتر را به خود اختصاص دهند.
 
‌مدیرعامل شرکت گاز استان فارس اقدامات شرکت گاز در کشور را پس از انقلاب اسلامی مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: با طلوع انقلاب اسلامی در ایران نسل جدیدی از خدمت رسانی به خصوص در حوزه انرژی و بخش گاز آغاز شد که شرکت ملی گاز توانست با ارائه خدمات و گازرسانی به روستا‌های کشور خوش بدرخشد.
 
وی با بیان اینکه موفقیت و پیشرفت استان فارس در عرصه گاز مرهون برنامه‌ریزی هوشمند و کار جهادی در میدان عمل است، گفت: مأموریت‌ها در راستای افزایش سهم انرژی و بهینه‌سازی است و نقاط و قوت را احصا کردیم و برنامه‌ریزی انجام شده است.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: استان فارس یکی از استان‌های پیشرو کشور در کشاورزی به خصوص با شیوه سنتی است که باتوجه به کم شدن نزولات آسمانی و باران تغییر شیوه کشاورزی از سنتی به صنعتی انجام شد از این رو باید خدمات انرژی در این بخش نیز رشد پیدا می‌کرد تا بتوانیم شاهد رشد تولید در استان باشیم.
 

بهره‌برداری و آغاز عملیات ۹۳۶ پروژه در هفته دولت فارس

‌مدیرعامل شرکت گاز فارس ضمن تبریک هفته دولت، بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به مناسبت این هفته را مورد توجه قرار داد و گفت: در هفته دولت امسال، ۹۳۶ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۲۰۴ میلیارد تومان از سوی شرکت گاز استان فارس کلنگ‌زنی یا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که از میان بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به ۲ شهر جویم و رستاق، ۶۳ روستا، ۳۳۰ واحد صنعتی در هفته دولت در فارس انجام می‌شود تا شاهد تحت پوشش قرار گرفتن ۱۰ هزار و ۴۰۰ خانوار استان فارسی برای استفاده از انرژی گاز باشیم.
 
میدان‌شاهی ادامه داد: عملیات گازرسانی به ۴۱ روستا و ۵۰۰ واحد صنعتی استان به مناسبت هفته دولت آغاز می‌شود همچنین پوشش گازرسانی در استان فارس بیش از ۹۹ درصد است. یکی از استراتژی‌های شرکت گاز فارس، شکار صنعت قرار گرفت تا بتوانیم رشد تولید و افزایش بهره‌وری را در استان رقم بزنیم از این رو در دولت سیزدهم ۱ هزار و ۵۰۶ واحد صنعتی به شبکه گاز وصل شدند.
 
‌مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به اهداف شرکت گاز فارس، گفت: افزایش سهم گاز در سبد انرژی استان، رشد درآمد، ارتقای بهره وری، ارتقای پایداری گاز، اتخاذ رویکرد مدیریت سبز، مدیریت مصرف انرژی و توسعه رویکرد کم کربن اهم اهداف استراتژیک شرکت گاز استان فارس است.
 
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه شرکت گاز در ارزش افزوده استان و خلق ثروت نقش‌آفرین است، گفت: فارس در کریدور انرژی قرار گرفته و نقاط قوت در نقشه راهبردی اداره گاز دیده شده است از این رو خدمات گسترده‌ای به آحاد جامعه از جمله مشترکان خانگی، صنایع و معادن، کشاورزی و... ارائه می‌شود. ۲ هزار و ۵۰۸ روستای مشمول گاز بالای ۲۰ خانوار در استان فارس داریم که به ۲۳۸ روستا در دولت سیزدهم در استان فارس گازرسانی انجام شده و میزان بهره‌مندی به ۹۸ درصد رسیده است.
 
وی با بیان اینکه ۷۳ شهرک صنعتی در استان فارس وجود دارد، گفت: ۴۹ شهرک صنعتی فارس گازدار بوده و ۱۸ مورد در دست اجرا است همچنین شرکت گاز فارس موفق‌ترین شرکت‌های گاز معین کشور است چراکه با بودجه خود استان سیستان و بلوچستان، ۲ شهر و ۱۲۰ روستا گاز رسانی انجام شده است.
 
این مقام مسئول حوزه انرژی فارس با بیان اینکه فارس در کاهش هدررفت گاز رتبه نخست کشور را داراست، اظهار کرد: رتبه دوم در شبکه گذاری، رتبه چهارم در نصب انشعاب، رتبه چهارم در فروش مصارف فوق عمده، رتبه پنجم اشتراک گذاری از افتخارات شرکت گاز استان فارس است که تواسته در سطح کشور کسب کند.
 
مدیرعامل شرکت گاز فارس با بیان اینکه ۷۵ درصد افزایش سهم مصرف گاز استان در حوزه کشاورزی صنعتی است، اضافه کرد: شرکت گاز در کنار ماموریت خودش پیوست‌های فرهنگی گسترده‌ای در جامعه دارد چراکه با گازرسانی در روستاها، تحولات شکل می‌گیرد و آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود. در سبد انرژی گاز استان فارس، ۴۵ درصد مصرف استان نیروگاه‌های تولید برق دارند و مشترکان خانگی در رتبه دوم با ۱۹ درصد و پتروشیمی با ۱۱ درصد در رتبه سوم قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه بهینه سازی موتورخانه‌های مشترکان شرکت گاز فارس به صورت رایگان انجام می‌شود، گفت: در راستای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف انرژی ابلاغی مقام معظم رهبری، سند تراز تولید و مصرف گاز طبیعی در کشور، بخشنامه ۵۰۹۲۵۸ سازمان برنامه و بودجه، بهینه سازی رایگان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد موتور خانه‌های مشترکان خانگی، تجاری و عمومی «دولتی» انجام شده است.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۲۴ هزار و ۱۵ مورد بازرسی و پایش از ادارات استان انجام شده است، گفت: در استان فارس به سبب ارزانی گاز اهمیت داده نمی‌شود و ثروت نسل بعدی را غارت می‌بریم از این رو برای جلوگیری از مصرف بیش از حد مشترکان پایش و نظارت مستمر در حال انجام است که در نهایت گاز اداره صنعت و معدن استان به دلیل مصرف بالا قطع شد.
 
مدیرعامل شرکت گاز فارس ادامه داد: با وجود شبکه‌هایی قدرت‌مند گاز استان فارس در تامین گاز صنایع و مشترکان خانگی مشکلی نداریم و محدودیت‌های اعمالی در زمستان ناشی از دستورات دیسپاچینگ ملی است تا به بقیه استان‌ها کمک رسانی شود.
انتهای پیام
captcha