ارسال نسخه‌های سوخته قرآن به متولیان مسجدی در سوئد
کد خبر: 4165200
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
تراژدی اسلام‌ستیزی ادامه دارد؛

ارسال نسخه‌های سوخته قرآن به متولیان مسجدی در سوئد

افراد ناشناس در اقدامی موهن و در راستای موج اسلام‌ستیزی اخیر در سوئد نسخه‌های سوخته قرآن را برای نمایندگان مسجدی در شهر اوپسالا این کشور ارسال کردند.

ارسال نسخه‌های سوخته قرآن به متولیان مسجدی در سوئد

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، پس از معرکه‌گیری قرآن‌ستیز عراقی برای نمایش هتاکی خود به اسم آزادی بیان در سوئد، حالا افراد ناشناس چندین نسخه سوخته از قرآن کریم را برای نمایندگان مسجد اوپسالا در شمال غربی استکهلم، پایتخت این کشور فرستادند.

به نوشته روزنامه سوئدی «افتونبلادت»، نسخه‌های سوخته قرآن به نشانی منزل تعدادی از اعضای هیئت‌مدیره مسجد شهر اوپسالا ارسال شد، به نوشته این روزنامه، در نتیجه این حادثه، مراقبت‌ها افزایش یافته و چندین دوربین در مسجد نصب شده است.

 هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، دانمارک و هلند از سوی شماری از راست‌گرایان افراطی در برابر سفارتخانه‌های کشورهای اسلامی و مساجدی در این کشورها،  واکنش‌های گسترده در کشورهای عربی و اسلامی را به صورت رسمی و مردمی برانگیخته است و کشورهای زیادی به احضار دیپلمات‌های سوئد و دانمارک اقدام کرده‌اند.

مقامات این کشورها تصریح کرده‌اند که آنها از سوزاندن قرآن حمایت نمی‌کنند اما به دلیل قوانین حمایت از آزادی بیان نمی‌توانند مانع این اقدامات شوند.

با این حال مقامات سوئدی هفته گذشته تصمیم گرفتند که بازنگری قانون نظم عمومی را آغاز کنند که امکان وضع ممنوعیت سوزاندن قرآن کریم را فراهم می‌کند.

پیتر هوملگارد، وزیر دادگستری دانمارک، نیز پس از چندین بار هتک حرمت قرآن در این کشور اسکاندیناویایی، از قصد کشورش برای ممنوعیت سوزاندن قرآن خبر داد.

در 26 ژوئیه، سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را تصویب کرد که پیش‌نویس آن از سوی مراکش ارائه شده بود  و بر مبنای آن تمام اعمال خشونت‌آمیز علیه کتب مقدس را به عنوان نقض قوانین بین‌المللی محکوم کرد.

در واکنش به هتک حرمت مجدد ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد، سفیر این کشور در تهران توسط سخنگوی وزارت خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان نسبت به این اقدام موهن به وی ابلاغ شد. همچنین «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر خارجه جمهوری اسلامی به دبیرکل سازمان ملل نامه نوشت. امیرعبداللهیان در نامه‌ به «آنتونیو گوترش» خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای عدم تکرار و جلوگیری از این پدیده موهن و درخواست از دولت‌های عضو‌ سازمان ملل برای برخورد شدید با آمران و‌ عاملان این اقدام شد.

اقدام سخیف، موهن و نفرت‌برانگیز اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، توهین به ارزش‌های انسانی و مقدس‌ترین ارزش‌ها و اعتقادات بیش از دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان، تجلی دیگری از یک روند جداً نگران‌کننده است. روندی که با نادیده گرفتن اشتراکات تمدنی و دینی مردم جهان؛ حقوق بشر و درک متقابل و روحیه همزیستی مسالمت‌آمیز در جامعه بین‌المللی را هدف قرار می‌دهد. 

انتهای پیام
captcha