مسابقات قرآن ویژه خانواده شهدا و ایثارگر چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد
کد خبر: 4164699
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
با حضور ۱۵۰ متسابق

مسابقات قرآن ویژه خانواده شهدا و ایثارگر چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

مرحله استانی سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر چهارمحال‌وبختیاری با حضور ۱۵۰ متسابق بانو و آقا از سراسر استان در دو شهر بروجن و شهرکرد برگزار شد.

مسابقات قرآن بنیاد شهید

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مرحله شهرستانی و استانی سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان امروز دوم شهریورماه با حضور ۱۵۰ متسابق بانو و آقا از سراسر استان در دو شهرستان شهرکرد و بروجن برگزار شد.

اسماعیل عسکری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در جریان این مسابقات به خبرنگار ایکنا گفت: این مسابقات در رشته‌های مفاهیم و تفسیر، قرائت تحقیق، حفظ پنج، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این رویداد قرآنی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و همسران و فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران استان هستند که در رده‌های مختلف سنی در این رقابت شرکت کرده‌اند. 

مدیرکل بنیاد شهید استان تصریح کرد: متسابقان اردل، لردگان و بروجن در شهر بروجن و متسابقان شهرکرد، بن و فارسان در شهر شهرکرد در این مسابقات شرکت کرده‌اند که ایاب و ذهاب برای حضور در محل مسابقات برای شرکت‌کنندگان فراهم شده است.

عسکری با تصریح اینکه مسابقات قرآن ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان با داوری اساتید استانی برگزار می‌شود، افزود: با توجه به تمهیدات پیش‌بینی شده مقرر شد این رویداد قرآنی به صورت متمرکز برگزار نشود تا افراد شرکت‌کننده که در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش يافته‌اند، زحمت کمتری برای ایاب و ذهاب متقبل شوند. 

مدیرکل بنیاد شهید استان بیان کرد: در سطح استان تعداد ۹۲ کلاس قرآن در حسینیه‌ها و منازل خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود که جمعیتی بالغ بر ۱۴۰۰ قرآن‌آموز را تحت آموزش قرار می‌دهند.

عسکری در پایان گفت: برگزیدگان استانی سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان به مرحله کشوری این دوره از مسابقات که در آبان‌ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد. 

انتهای پیام
captcha