خدمات ویژه آستان‌های علوی و عباسی به زائران اربعین
کد خبر: 4164102
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳

خدمات ویژه آستان‌های علوی و عباسی به زائران اربعین

مسئولان آستان‌های مقدس علوی و عباسی برنامه‌های خود برای اسکان، اطعام و ارائه خدمات بهداشتی و دینی به زائران اربعین را اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الکفیل، دبیرخانه کل آستان مقدس علوی جزئیات طرح خود برای استقبال از زائران اربعین حسینی را اعلام کرد.

حیدر رحیم، مسئول رسانه‌ای آستان علوی گفت: دبیرخانه کل این آستان توسط کمیته مسئول برگزاری مراسم اربعین، در حال تکمیل آمادگی‌های خود برای ارائه بهترین خدمات به زائران مراسم زیارت اربعین حسینی در جوار مرقد امیرالمومنین علی (ع) است.

وی افزود که مهم‌ترین خدمات اساسی که به زائران ارائه می‌شود، اسکان آن‌هاست که برای این امر 26 محوطه از جمله صحن حضرت فاطمه زهرا (س) با گنجایش حدود 30 هزار زائر، مدینه الرضا (ع)، استراحتگاه‌های یعسوب الدین و المرتضی که در عمود 96 مسیر نجف به کربلا واقع شده‌اند و نیز دیگر مکان‌هایی اختصاص داده شده است.

رحیم ادامه داد: 10 مرکز ویژه اطعام در محوطه صحن علوی و همچنین 10 مرکز ارائه خدمات درمانی و بهداشتی تدارک دیده شده و بیش از 3 هزار گروه پزشکی در این مراسم حاضر هستند.

وی تأکید کرد که هماهنگی بالایی با فرماندهی پلیس استان نجف اشرف و وزارت کشور عراق وجود دارد و جلسات زیادی برای بررسی طرح یکپارچه امنیتی انجام شده است.

از سوی دیگر بخش امور دینی آستان قدس عباسی خدمات تبلیغی متنوعی را به زائران اربعین امام حسین (ع) ارائه می‌کند.

شيخ علی موحان، معاون علمی رئیس این بخش گفت: این بخش خدمات تبلیغی متنوعی را از جمله استقرار برخی پایگاه‌های تبلیغی برای پاسخگویی به سؤالات شرعی زائران و راهنمایی دینی آن‌ها در داخل و خارج از صحن مطهر ارائه خواهد کرد. همچنین تعدادی پایگاه‌های تبلیغی نیز در ایام زیارت میلیونی اربعین در محورهای کربلا دایر می‌شود.

وی افزود: این بخش تعدادی بروشورهای ارشادی شامل سؤالات و مطالب دینی، احکام عزاداری، امور نماز، حجاب و برخی مسائل مهم برای افراد مکلف تهیه کرده است.

به گفته موحان، بخش امور دینی بر برپایی نماز جماعت، آماده‌سازی اماکن ویژه آن، فراهم نمودن نیازهای ضروری برای برگزاری آن و جلسات توجیهی برای کارکنان آستان قدس عباسی نظارت می‌کند.

انتهای پیام
captcha