شناسایی و پرورش استعداد‌ها از اهداف مسابقات قرآن بسیج است
کد خبر: 4164001
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۸
مسئول دارالقرآن بسیج سپاه قم:

شناسایی و پرورش استعداد‌ها از اهداف مسابقات قرآن بسیج است

روح‌الله عطایی گفت: رونق آموزش‌های قرآنی از طریق برقراری کلاس‌های قرآنی در سطح نواحی و پایگاه‌های بسیج، ایجاد شور و نشاط و رقابت قرآنی بین بسیجیان و شناسایی و پرورش استعداد‌های قرآنی در بین بسیجیان و آحاد مردم از اهداف اصلی سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج است.

روح‌الله عطایی، مسئول دارالقرآن بسیج سپاه استان قمروح‌الله عطایی، مسئول دارالقرآن بسیج سپاه استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم درخصوص برگزاری سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج بیان کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان، قرائت نماز و روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در رده‌های سنی زیر 7 سال، 7 تا 9 سال، 9 تا 16سال و 16 سال به بالا در مرحله حوزه‌ای روز گذشته، 30 مردادماه به پایان رسید.

وی با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان به‌صورت خانوادگی، گروهی و انفرادی، در 40 مسجد و امامزاده قم به‌طور همزمان در دو هفته برگزار شد، افزود: فرآیند ثبت‌نام از دو ماه گذشته به‌صورت متمرکز در سامانه اطلاع‌رسانی انجام شده بود که پس از ثبت‌نام، اسامی شرکت‌کنندگان با توجه به ناحیه‌ها و حوزه‌ها تفکیک و به حوزه‌های بسیج ارسال شد و در مجموع نزدیک به شش هزار نفر در قم برای این مسابقات ثبت‌نام کردند که یک رکورد بی‌سابقه محسوب می‌شد.

عطایی درخصوص انتخاب هیئت داوران این مسابقات گفت: در سطح ناحیه‌ای از داوران سطح یک که مورد تأیید اداره اوقاف و سازمان تبلیغات هستند بهره می‌بریم، اما در مرحله حوزه‌ای داوران از نفرات برتر مسابقات در سال‌های گذشته و اساتید و مربیان قرآنی برتر منطقه که به‌صورت بومی فعالیت می‌کنند، انتخاب می‌شوند.

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه استان قم با بیان اینکه مسابقات مرحله ناحیه‌ای از یکم شهریورماه آغاز و تا ششم مهرماه سال جاری ادامه دارد، اظهار کرد: پنج ناحیه بسیج قم به مدت 40 روز فرصت دارند تا تبلیغات، اطلاع‌رسانی و فراخوان انجام داده و مکان و زمان برگزاری مسابقات را به نفرات برتر حوزه‌ها اعلام و مسابقات را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته پنج رتبه برتر کشوری از استان قم بودند، افزود: بعد از پایان مرحله ناحیه‌ای مسابقات، نفرات برتر راه‌یافته به مرحله استانی، در روز میلاد رسول الله(ص) در 11 مهرماه سال جاری به‌صورت متمرکز تجلیل و تقدیر خواهند شد و مرحله استانی نیز در ابتدای آبان‌ماه سال جاری در قم برگزار می‌شود و نفرات برتر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

عطایی تصریح کرد: مسابقات بسیج دارای دو ویژگی خاص است، اول اینکه تعداد قابل ملاحظه‎ای داوطلب در این مسابقات شرکت می‌کنند و ویژگی مهم‌تر اینکه این مسابقات به‌صورت مردمی انجام می‌شود و جوانان مؤمن و متعهد و پای کار انقلابی مسئولیت برگزاری مسابقات مرحله حوزه‌ای را برعهده دارند که در غیر این‌ صورت قطعاً برگزاری مسابقات با این وسعت قابل انجام و ساماندهی نبود.

وی مساجد و پایگاه‌ها را اثرگذارترین محافل برای انجام امور قرآنی دانست و افزود: در همین راستا بسیج با راه‌اندازی واحد‌های قرآنی در مسیر انسجام و ساختارمند شدن محافل قرآنی گام برمی‌دارد.

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه استان قم در رابطه با اهداف برگزاری مسابقات قرآن بسیج ادامه داد: رونق آموزش‌های قرآنی از طریق برقراری کلاس‌های قرآنی در سطح نواحی و پایگاه‌های بسیج، ایجاد شور و نشاط و رقابت قرآنی بین بسیجیان و شناسایی و پرورش استعداد‌های قرآنی در بین بسیجیان و آحاد مردم از اهداف اصلی این رویداد قرآنی است.

عطایی در پایان با تشکر از ائمه جماعت، هیئت امنا، فرماندهان و مدیران قرآنی پایگاه‌ها بیان کرد: امیدواریم در سال‌های آتی، تمام مساجد به طرف برگزاری محافل، جلسات و مسابقات قرآن بروند و فضا و بستر را برای جذب جوانان در قالب ترویج تعالیم دینی و مبانی قرآنی ایجاد کنند، تا در نهایت شاهد حاکم شدن فضای فرهنگی و تربیتی مطلوب در کل کشور باشیم.

انتهای پیام
captcha