پیام نماینده ولی‎ فقیه و استاندار لرستان در پی درگذشت امیر سرتیپ «اسکندر بیرانوند»
کد خبر: 4163846
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۸

پیام نماینده ولی‎ فقیه و استاندار لرستان در پی درگذشت امیر سرتیپ «اسکندر بیرانوند»

نماینده ولی ‎فقیه و استاندار لرستان در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت امیر سرتیپ دوم «اسکندر بیرانوند» از فرماندهان دوران دفاع مقدس را تسلیت گفتند.

پیام تسلیتبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در پی درگذشت، یادگار دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم «اسکندر بیرانوند» پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

«خبر درگذشت امیر سرتیپ مرحوم اسکندر بیرانوند از یادگاران دفاع مقدس موجب تأثر گردید. قهرمانی خستگی‌ناپذیر که در بالاترین درجه جهاد و مقاومت، با ایثار و فداکاری، در میدان نبرد، مدافع سرزمین و نظام مقدس جمهوری اسلامی و حافظ امنیت و آسایش مردم عزیز ایران شد.

امیر بی‌ادعایی که با شجاعت و شهامت، از روزهای اول جنگ تحمیلی، با راهبری و حضور مؤثر در مواجهه با لشکر متخاصم بعثی، استقامت نمود و پیروزمندانه در عملیات غرورآفرین فتح‌المبین، لرزه بر اندام دشمن انداخت، و در تاریخ سراسر حماسه هشت سال دفاع مقدس خاطره‌ای ماندگار از خود به یادگار گذاشت.

دلاورمردی و جانفشانی این امیر سرافراز در فرماندهی لشکر ۸۴ پیاده و همیشه پیروز لرستان، در باز پس‌گیری تپه‌های پرخاطره مهران و حضور در عملیات‌های متعدد و دریافت مدال فتح، نشان از لیاقت این اسطوره شجاعت است.

قطعاً آحاد ملت شریف ایران اسلامی و مردم شهیدپرور لرستان این همه افتخارآفرینی و پیروزی در عملیات‌های غرورآفرین این فرمانده حماسه‌ساز دفاع مقدس را فراموش نخواهند کرد.

اینجانب درگذشت این امیر ارتشی و انقلابی را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، لشکر ۸۴ پیاده لرستان، همرزمان این دلاورمرد لرستانی، عموم مردم شهید پرور لرستان، خانواده محترم و کلیه وابستگان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر خواستارم.

به پاس رشادت‌های این فرمانده دلاور، از عموم مردم شهیدپرور شهرستان خرم‌آباد دعوت می‌شود که در مراسم تشییع و تدفین آن یادگار دفاع مقدس شرکت فرمایید.»

همچنین در پیام فرهاد زیویار، استاندار لرستان در پی درگذشت امیر سرتیپ دوم اسکندر بیرانوند از فرماندهان دوران دفاع مقدس آمده است:

«خبر عروج مرد حماسه‌ساز سرزمین عزیزمان که در سال‌های پرشکوه دفاع مقدس، جان خود را در طبق اخلاص نهاده و این هدیه ارزشمند خداوند را در راه دفاع از امنیت و آرامش کشورمان در میدان و معرکه رزم نثار کردند، موجب تأثر و تألم است.

امیر سرتیپ دوم اسکندر بیرانوند با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل و با درایت و هوشیاری در مقابل هجوم وحشیانه‌ رژیم بعثی ایستادگی کرد و توانست برگ زرینی از دفاع در مقابل دشمن را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به یادگار ثبت کند.

دلاورمردی‌های این کهنه‌سرباز دفاع مقدس که به فاتح فتح‌المبین معروف بود هرگز از اذهان دلیرمردان، رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس پاک نخواهد شد.

اینجانب درگذشت آن فرمانده مخلص و انقلابی را به خانواده‌ محترم، صبور و داغدار و آحاد رزمندگان اسلام  و مردم شریف لرستان تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه پروردگار متعال برای آن عزیز سفر کرده رحمت و علو درجات و همنشینی با مجاهدین فی سبیل الله و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.»

یادآور می‏‌شود، امیر سرتیپ اسکندر بیرانوند از فرماندهان دوران دفاع مقدس و از فاتحان عملیات‌های فتح‌المبین، والفجر ۱، والفجر ۳، کربلای ۱ و کربلای ۶، عملیات محرم و عملیات محمد رسول‌الله(ص) یکشنبه، ۲۹ مردادماه بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست. مراسم تشییع و تدفین امیر سرافرار لرستانی روز سه‌شنبه، ۳۱ مردادماه ساعت ۹ در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha