نقش خانواده‌ها در نهادینده شدن سبک زندگی قرآنی در جامعه
کد خبر: 4163670
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

نقش خانواده‌ها در نهادینده شدن سبک زندگی قرآنی در جامعه

یک مدرس و روانشناس سبک زندگی قرآنی در گلستان به ضرورت نقش خانواده بر نهادینده شدن سبک زندگی قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: دشمنان اسلام نیز همیشه درصدد بوده‌اند تا قرآن را از زندگی مسلمانان حذف کنند و دشمنی آنان در طول تاریخ گویای این واقعیت است، لذا ضروری است قرآن وارد زندگی انسان‌ها شود و ترویج سبک زندگی قرآنی در اولویت خانواده‌ها قرار بگیرد.

احمدی کارشناس سبک زندگی قرآنی در کارگاه سبک زندگی قرآنی در کلالهبه گزارش ایکنا از گلستان، غلامرضا احمدی، روانشناس و مدرس سبک زندگی قرآنی درگلستان امروز، 29 مرداد در کارگاه یک روزه سبک زندگی قرآنی ویژه بانوان در اداره تبلیغات اسلامی کلاله گفت: قرآن کتاب قانون و زندگی است که خداوند متعال برنامه زندگی تمام انسان‌ها را در این کتاب بیان داشته که انسان‌ها با تمسک به قرآن کریم می‌توانند زندگی دنیا و آخرت خود را تضمین کنند.

روانشناس و مدرس سبک زندگی قرآنی قرآن را محور زندگی معرفی کرد و بر ضرورت تأمل در آیات نورانی قرآن تأکید کرد و گفت: متأسفانه در بهره‌برداری از قرآن افراد به دو دسته تقسیم می‌شوند افرادی که حافظ قرآن و متضمن به اخلاق قرآنی بوده و در مقابل افرادی که هیچ بهره‌ای از قرآن نمی‌برند، لذا باید افرادی که متضمن به اخلاق قرآنی هستند در جامعه حضور فعال‌تر داشته و سبک زندگی متناسب با قرآن را در جامعه رواج دهند.

احمدی تصریح کرد: دشمنان اسلام نیز همیشه درصدد بوده‌اند تا قرآن را از زندگی مسلمانان حذف کنند، لذا ضروری است قرآن وارد زندگی انسان‌ها شود و ترویج سبک زندگی قرآنی در اولویت خانواده‌ها قرار بگیرد.

مدرس سبک زندگی قرآنی با اشاره به اینکه توسعه کمی و کیفی مؤسسات و مراکز قرآنی امری مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: انتظار می‌رود با فعالیت بیش از پیش مؤسسات و خانه‌های قرآنی در سطح شهرستان شاهد ترویج فرهنگ دینی و آموزه‌های قرآنی در شهرستان باشیم.

احمدی با بیان اینکه باید فرزندان را با آداب قرآن تعلیم داد، گفت: در سبک زندگی قرآنی و به خصوص با توجه به سوره مبارکه حمد، اساس بنیان قرآن یعنی باید آیه شریفه «بسم الله الرحمن الرحیم» را در زندگی خود نهادینه کرد.

انتهای پیام
captcha