بررسی افزایش اختیارات پلیس سوئد برای جلوگیری از هتک حرمت قرآن
کد خبر: 4163506
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

بررسی افزایش اختیارات پلیس سوئد برای جلوگیری از هتک حرمت قرآن

دولت سوئد قصد دارد افزایش اختیارات پلیس این کشور در جلوگیری از موارد توهین به قرآن کریم را بررسی کند.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز، پس از اینکه حوادث اخیر اسلام‌هراسی و هتک حرمت قرآن کریم در سوئد خشم مسلمانان را برانگیخته، دولت این کشور اسکاندیناوی در حال بررسی اعطای اختیارات گسترده‌تر برای پلیس است. 

 
دولت سوئد روز جمعه اعلام کرد اصلاحات قانونی تنها در صورتی انجام می‌شود که چنین حوادثی امنیت ملی را تهدید کند.
 
این کشور اسکاندیناوی روز پنجشنبه سطح هشدار امنیتی خود را به چهار از پنج افزایش داد و اعلام کرد که از برخی حملات جلوگیری کرده است.
 
قوانین گسترده آزادی بیان سوئد از عاملان توهین به شخصیت‌های عمومی یا ادیان محافظت می‌کند. گونار استرومر وزیر دادگستری سوئد گفته است که کمیسیونی برای بررسی اعطای اختیارات گسترده‌تر به پلیس برای جلوگیری از اعمالی مانند هتک حرمت به قرآن منصوب خواهد شد. 
 
استرومر روز جمعه در یک کنفرانس خبری گفت: البته نارضایتی عمومی بین‌المللی یا تهدید مبهم نباید کافی باشد، بلکه تغییرات باید در صورت احتمال تهدیدات جدی انجام شود. او گفت که این اقدام می‌تواند به پلیس اجازه دهد تا اعتراض را به مکان دیگری منتقل یا آن را لغو کند. 
 
یک عراقی مقیم سوئد در ماه های اخیر چندین نسخه از قرآن را آسیب رسانده است که واکنش بین المللی را برانگیخته است.
 
تصمیم برای تعیین یک هیئت برای بررسی اصلاحات احتمالی، با انتقاد از سوی احزاب سیاسی متعدد از جمله حزب دموکرات حامی دولت، مواجه شد. جیمی آکسون، رهبر حزب دموکرات‌های سوئد، گفت: ما هرگز نمی‌پذیریم که با تهدیدها و فشارهای افراط‌گرایان و دیکتاتوری‌ها سازگار شویم.
 
اوایل روز جمعه، دولت سوئد اعلام کرد که به دلیل افزایش تهدیدات علیه منافع سوئد در خارج از کشور، تدابیر امنیتی را در سفارت‌خانه‌ها و سایر نمایندگی‌ها تشدید کرده است.
انتهای پیام
captcha