تکرار هتک حرمت قرآن مقابل سفارت ایران در سوئد + فیلم
کد خبر: 4163304
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷

تکرار هتک حرمت قرآن مقابل سفارت ایران در سوئد + فیلم

سلوان مومیکا، پناهنده جنجال‌برانگیز عراقی تبار مقیم سوئد بار دیگر زیر چتر امنیتی پلیس این کشور امروز مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم نسخه‌ای از قرآن کریم را به آتش کشید.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه المرکز السویدی للمعلومات، امروز جمعه، ۲۷ مرداد در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم، پایتخت سوئد،  اتفاقات جنجال برانگیزی رخ داد و درحالی که سلوان مومیکا، شخصیت تندروی عراقی‌تبار مقیم سوئد، یک جلد از قرآن را آتش زده بود، اعتراضات به این اقدام او بالاگرفت و یک زن با استفاده از کپسول آتش‌نشانی برای خاموش کردن آتش اقدام کرد که با مداخله و مقابله پلیس سوئد مواجه شد.

براساس این گزارش، درحالی که تعداد زیادی از مردم از جمله خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مقابل سفارت ایران در استکهلم تجمع کرده بودند  مومیکا و فرد دیگری که همراه او بود، اقدام به آتش زدن یک جلد قرآن کردند که زنی با کپسول آتش نشانی که به همراه داشت به مومیکا حمله کرد تا قرآنی را آتش زده بود خاموش کند.

پلیس سوئد اما در واکنش به اقدام شهروند زن مداخله‌گر در این رویداد او را بازداشت کرد تا مومیکا در حمایت‌ کامل آنها به اقدام توهین‌آمیز خود ادامه دهد و سخنان خصمانه‌ای را هم نسبت به اسلام و قرآن ایراد کند.

درپی این رخدادها، تنش‌هایی در اطراف سفارت به وجود آمد و پلیس برای جلوگیری از بروز درگیری‌های بزرگتر بیشتر وارد عمل شد. نیروهای امنیتی توانستند جمعیت را متفرق کنند.

مقامات سوئدی: نمی‌توانیم امنیت کشور را تضمین کنیم

 بعد از صدور مجوز جدیدی برای هتک حرمت مقدسات اسلامی در سوئد، مقامات این کشور اذعان کردند: در معرض تهدید و تروریسم قرار داریم، ما نمی‌توانیم برقراری امنیت در تظاهرات‌های آتی را تضمین کنیم.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این در واکنش به این اقدامات هتاکانه یک بار اقدام به احضار کاردار سوئد در غیاب سفیر این کشور کرد و بار دوم هم سفیر سوئد به وزارت امور خارجه ایران احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد. علاوه بر این حسین امیرعبداللهیان اعلام کرد که ماموریت سفیر سوئد پایان یافته و سفیر جدید که قرار بود بزودی به ایران بیاید به دلیل این رویکرد دولت سوئد مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت و سفیر جدید ایران هم که قرار بود به استکهلم برود و پس از نخستین هتک حرمت قرآن کریم در سوئد اعزام وی متوقف شده بود، همچنان به محل مأموریت نخواهد رفت. 

انتهای پیام
captcha