مربیان پرورشی برای جذب دانش‌آموزان به نماز ابتکار عمل داشته باشند
کد خبر: 4162832
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
مدیر ستاد اقامه نماز لرستان:

مربیان پرورشی برای جذب دانش‌آموزان به نماز ابتکار عمل داشته باشند

حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی با تأکید بر توجه ویژه به نمازخانه‌ها و استفاده از رنگ‌های دلپذیر در مدارس گفت: مربیان پرورشی باید با اتخاذ شیوه‌های نو و ابتکار عمل در جذب دانش‌آموزان به امر اقامه نماز جماعت این وظیفه خطیر را به شایستگی انجام دهند.

شورای اقامه نماز اموزش و پرورش کوهدشتبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان در جلسه شورای اقامه نماز آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت که سه‌شنبه، 24 مردادماه برگزار شد، اظهار کرد: نقش مدرسه علاوه بر ارتقای دانش، برآورده کردن ارتقای تربیت اخلاقی و عبادی دانش‌آموزان است.

وی افزود: نبود یک الگوی مناسب در مدرسه، کاربردی نبودن برنامه‌های مساجد، کمبود مساجد، نبود چشم‌اندازی مناسب در مساجد و خانواده، در تربیت فرزندان نقش مهمی دارد.

چراغی اضافه کرد: عوامل مؤثری در جذب دانش‌آموزان برای شرکت در نماز جماعت وجود دارد، از جمله آنها می‎توان به حضور مسئولان در نماز جماعت مدارس، عضویت در تشکلات مذهبی مدارس، تبیین اثرات نماز، تکریم و شخصیت دادن به دانش‌آموزان، نشاط‌آفرینی فرهنگی و اعتقادی و خودباوری در دانش‌آموزان، ایجاد رابطه قوی دینی معلم و دانش‌آموز اشاره کرد.

وی داشتن نمازخانه جذاب و عالی و استفاده از رنگ‌های دلپذیر در مدارس، بازگو کردن اهمیت و ضرورت نماز به اولیای دانش‌آموزان، اجرای مسابقات مختلف در خصوص نماز و اهدای جوایز به دانش‌آموزان برتر بین دو نماز، داشتن دوستان دینی در مدرسه، شرکت معلمان، مدیر و معاون مدرسه در کنار دانش‌آموزان در نماز جماعت مدارس را از دیگر عوامل مؤثر جذب دانش‌آموزان به اقامه نماز جماعت برشمرد.

چراغی گفت: اهتمام برای اقامه نماز جماعت در مدارس و برنامه‌ریزی برای اعزام دانش‌آموزان به نماز پر صلابت سیاسی ـ عبادی جمعه از وظایف مهم مربیان پرورشی است که می‌بایست مربیان با اتخاذ شیوه‌های نو و ابتکار عمل در جذب دانش‌آموزان به امر نماز جماعت این وظیفه خطیر را به شایستگی انجام دهند.

انتهای پیام
captcha