اهانت به قرآن پاسخی جز در میدان بودن ندارد
کد خبر: 4162136
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی:

اهانت به قرآن پاسخی جز در میدان بودن ندارد

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد گفت: جریان اهانت به قرآن هیچ پاسخی ندارد، مگر اینکه با الهام از اندیشه امام راحل و رهبر انقلاب، در میدان باشیم و برای مبارزه نیز اعلام آمادگی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، در نشست «هم‌اندیشی بررسی راهکارهای مقابله با اهانت به قرآن کریم» که شامگاه، 21 مردادماه در محل نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان برگزار شد، اظهار کرد: در یک دوره نبرد فرهنگی، فکری و علمی قرار داریم که اگر چنین سنگرها و صف‌بندی‌های به هنگام و به موقع را نداشته باشیم نگرانی‌های بسیاری را خواهیم داشت و وقتی چنین اقدامات فرهنگی، فکری و علمی که مایه خوشحالی است را از سوی چنین مجموعه‌هایی شاهد هستیم به پیروزی و فتح اصیل اسلامی و انقلابی امیدوار می‌شویم.

وی بیان کرد: گزارشاتی که در این جلسات ارائه شد مشخص بود حاصل اندیشه و مشارکت شما محققین است و از هیچ جای دیگری کپی نشده‌اند و علاوه بر این نیز یکی دیگر از مزیت‌های این پیشنهادات، اجرایی و کاربردی بودن برخی از آن‌هاست. در عرصه رسانه فضای مجازی، ارتباط با علما، ارتباط کشورهای مختلف، هم‌افزایی بین نهادهای علمی و بین‌المللی از موضوعات خوبی است که هم در موضوع قرآن آمده و هم جزو اولویت‌هایی است که امروزه نسبت به آن‌ها وظیفه داریم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ابراز کرد: از این‌رو تقاضا دارم حجت‌الاسلام محمدرضا صالح، رئیس جامعه‌المصطفی در خراسان رضوی، با اهتمامی که دارند مسیری را برای این پیشنهادات ارائه شده، پیش‌بینی کنند؛ البته نقش اصلی را شما پژوهشگران ایفا می‌کنید که اینگونه حضور در این جمع پیدا کردید و امید است که تمامی این پیشنهادات شما محقق شود.

گنابادی‌نژاد بیان کرد: اما موضوعی که وجود دارد این است که چرا ساحت قرآن در چنین شرایطی اینگونه مورد اهانت و هجمه قرار گرفته است؟ که بر این اساس به نظر می‌رسد که باید چند نگاه را در کنار یکدیگر قرار داد تا این جریان اهانت به این ساحت مقدس را ریشه‌یابی و تحلیل کنید.

وی با بیان اینکه اولین و مهم‌ترین نگاه این است که نگاه لیبرال دموکراسی به بن‌بست رسیده است، افزود: امام راحل در زمانی‌که اتحاد جماهیر شوروی در اوج قدرت بود نامه‌ای به گورباچف نوشت و گفت که باید به زودی این نگاه در موزه تاریخ جست‌وجو کرد. این در حالی است که ایشان همین نگاه را برای اندیشه غرب و استکبار جهانی هم داشتند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه امروز آنچه که ما از جریان اهانت به قرآن و سایر ظلم‌ها، تجاوزها و ... علیه مظلومان در سراسر عالم شاهد هستیم، همگی برش‌هایی است که اگر در کنار یکدیگر قرار داده شوند نوید پایان لیبرال دموکراسی را بشارت خواهند داد، اظهار کرد: این چیزی نیست که در مشهد بخواهیم راجع به آن صحبت کنیم، بلکه گزارشاتی که امروز از مهد اروپا منعکس می‌شود، بیانگر همین واقعیت است، اما تلاش ما در راستای انعکاس اینگونه اخبار و در چنین شرایطی باید تلاش جدی‌تری باشد.

گنابادی‌نژاد ابراز کرد: این در حالی است که طی یک تا دو روز اخیر، اخباری که منتشر شد اعلام کرد که سالانه بالغ بر 49 هزار و 449 نفر در آمریکا خودکشی می‌کنند که با چنین رقمی، این کشور با تمام دانشگاه‌های معتبر، رفاه اجتماعی، رشد اقتصادی و امکانات مالی رتبه اول خودکشی در سطح جهان را از آن خود کرده است.

وی تصریح کرد: البته که قدرت اقتصادی آمریکا چیزی نیست که ما مخالف و یا موافق آن صحبت کنیم، بلکه چیزی است که بارها افتخار کرده‌اند که از چنین قدرتی برخوردار هستند. حتی زمانی حرف اول را آمریکا در جهان داشت، اما امروز حوزه مقاومت است که حرف اول و آخر را می‌زند. در واقع همه این‌ها جزو همان مصداق‌هایی است که جریان لیبرال دموکراسی واقعاً به بن بست رسیده و خط پایانی خود را دنبال می‌کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: نکته بعدی که وجود دارد این است که ما از ابتدای انقلاب اسلامی شاهد مبارزه گسترده استکبار جهانی با اسلام و انقلاب بوده‌ایم، عزیزان ما در افغانستان، لبنان، فلسطین، عراق، یمن و کشورهای مختلف در میدان‌های جهاد و نبرد در مقابل جریان مبارزه با اسلام و انقلاب اسلامی فداکاری کردند و شهید شدند و فتوحات بسیاری هم داشته‌اند.

گنابادی‌نژاد تأکید کرد: استکبار به تمام معنا برای مبارزه و نبرد با اسلام و انقلاب اسلامی آمده است، اما مبارزه استکبار با اسلام و انقلاب اسلامی یک تحلیل نیست، بلکه یک واقعیت وجود خارجی در سطح وسیع و گسترده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که آمارها نشان می‌دهد به‌دنبال جریاناتی که دشمنان در راستای کشف حجاب زنان در ایران به راه انداختند، هجمه‌هایی داشته و دارند و هزینه‌هایی را هم در این راه صرف می‌کنند. تنها کمتر از 3درصد کشف حجاب تحقق پیدا کرده است، این در حالی است که آن‌ها گمان می‌کردند زنان جمهوری اسلامی یکی پس از دیگری به این جریان کشف حجاب می‌پیوندند، در حالی‌که اینگونه نبود. البته که استکبار نه تنها در این خصوص بلکه در هیچ یک از موضوعاتی که در علیه اسلام و انقلاب اسلامی به مبارزه برخاسته‌اند، موفق نبوده‌اند.

هندسه‌ای که می‌توان جریان اهانت به قرآن را در آن دید

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی افزود: اما منظر دیگری که مهم است و باید به آن توجه داشت، خط صهیونیستی و اسرائیلی است که در این جریان و تمامی جریان‌های حاکم در منطقه، خط فعال و پررنگی است. در واقع این سه خط، هندسه‌ای است که باید جریان اهانت به قرآن را در آن ببینیم و تحلیل کنیم، اما نکته مهم این است که هر یک از شما پژوهشگران یک مجاهد فرهنگی هستید که در این جبهه و سنگر بسیار ارزشمند حضور پیدا کرده‌اید و موجب افتخار اسلام و انقلا اسلامی بوده‌اید و خواهید بود.

گنابادی‌نژاد بیان کرد: اما موضوع مهم در این راستا این است شما پژوهشگران بنا دارید چه کاری انجام دهید. امام علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند که ما بخوابیم دشمن بنا نیست بخوابد. در واقع اولویت ما امروز این است که دوباره به خوانش انقلابی وظایف حوزه روحانیت بازگردیم، چرا که ما در این حوزه در حال زیست هستیم و فکر و اندیشه‌ای که در نسل ما توانست اسلام را در صحنه زندگی و ابعاد جهانی در جریان مبارزه با استکبار جهانی اسلام، موفق، کارآمد و سربلند معرفی کند، همانا دکترین امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه اسلام حاضر در میدان، یک اسلام مسئولیت‌پذیر و اسلامی است، اظهار کرد: دکترین جامعه براساس آموزه‌های دینی متکفل است و همواره بنای خدمت به آحاد مردم را دارد، اما بنای سر کج کردن در برابر ظالم و مستکبر در هیچ اندازه‌ای ندارد. ما افتخار می‌کنیم که طلبه مکتبی هستیم که این مکتب در حد اعلی خود وفادار است و ما را برای حضور در میدان ملتزم به قرآن و عترت کرده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در واقع جریان اهانت به قرآن هیچ پاسخی ندارد مگر اینکه با الهام از اندیشه امام راحل و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی در میدان باشیم و برای مبارزه نیز اعلام آمادگی کنیم.

انتهای پیام
captcha