قرآن‌سوزی مقابل سفارتخانه‌های چهار کشور و یک مسجد در دانمارک
کد خبر: 4161846
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
هتاکی‌ها ادامه دارد؛

قرآن‌سوزی مقابل سفارتخانه‌های چهار کشور و یک مسجد در دانمارک

یک گروه نژادپرست اسلام‌ستیز در دانمارک به سلسله حملات خود علیه قرآن کریم در پایتخت این کشور ادامه داده و با جسارت به ساحت کلام وحی نسخه‌هایی از قرآن را برای چندمین بار به آتش کشیدند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، روز جمعه، 20 مرداد اعضای یک گروه نژادپرست که خود را «وطن‌پرستان دانمارکی» می‌نامند، نسخه‌هایی از قرآن کریم را در مقابل سفارتخانه‌های پاکستان، الجزایر، اندونزی و مراکش به آتش کشیدند و یک نسخه دیگر را در مقابل مسجدی در کپنهاگ سوزاندند.

اعضای این گروه که شعارنوشته‌هایی ضد اسلامی در دست داشتند و شعارهایی را نیز علیه اسلام سر می‌دادند، از طریق حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی، ویدئوهایی از آتش زدن قرآن کریم را نیز منتشر کرده‌اند.

خبرنگار آناتولی گزارش داد که این اقدامات تحریک‌آمیز تحت نظارت پلیس انجام شده است. شبکه اجتماعی فیس‌بوک محدودیت‌هایی را برای برخی از ویدئوهای این گروه اعمال کرده است.

اعضای این گروه اسلام‌ستیز دانمارکی، پیش از این نیز در میان تدابیر شدید امنیتی نیروهای پلیس این کشور و در مقابل سفارتخانه‌های پنج کشور مسلمان ایران، ترکیه، عراق، مصر و عربستان سعودی در کپنهاگ، نسخه‌هایی از قرآن کریم را به آتش کشیدند.

این گروه دانمارکی هفته گذشته تأکید کرده بود که اقدامات خود علیه قرآن کریم را در سراسر این کشور ادامه خواهد داد.

در پی هتک حرمت قرآن در سوئد و دانمارک بسیاری از کشورهای مسلمان خواهان تحریم این دو کشور و همچنین وضع قوانینی برای منع توهین به کتب مقدس شده‌اند، از سویی مجمع عمومی سازمان ملل نیز 26 ژوئیه گذشته، قطعنامه پیشنهادی مراکش را به تصویب رساند که در آن، تمامی اقدامات خشونت‌آمیز علیه کتاب‌های مقدس به عنوان نقض قوانین بین‌المللی محکوم شده است.

انتهای پیام
captcha