تبلیغات ضعیف مسابقات سراسری قرآن پایان ندارد
کد خبر: 4161806
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

تبلیغات ضعیف مسابقات سراسری قرآن پایان ندارد

نفر دوم حفظ 20 جزء مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم گفت: برنامه‌ریزی مناسبی برای تشویق و تبلیغات مسابقات و جشنواره‌های قرآنی در کشور وجود ندارد، به‌طور مثال، در ایام مسابقات قرآن کشوری بنر و تریبون تبلیغاتی در میادین شهری مشاهده نمی‌شود و متولیان قرآنی در زمینه تبلیغات برای جشنواره‌های قرآن کریم عملکرد ضعیفی دارند و این روند هنوز پایانی ندارد.

محمدعلی کشاورزی مروجی، نفر دوم حفظ 20 جزء مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قممحمدعلی کشاورزی مروجی، حائز رتبه دوم حفظ 20 جزء مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به اینکه برای چهارمین دوره در این مسابقات شرکت کردم، بیان کرد: حفظ قرآن کریم را از هفت سالگی آغاز کردم، اما از آن‌جایی که بدون استاد و معلم قرآنی حفظ قرآن را آغاز کردم، روند حفظ من به‌صورت پراکنده بود و در نهایت در سن 11 سالگی، حافظ کل قرآن کریم شدم.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن اوقاف باکیفیت‌ترین و معتبرترین مسابقات قرآن ایران است، افزود: داوران باتجربه و حرفه‌ای در این مسابقات حضور دارند و به‌ همین‌ خاطر شرکت‌کنندگان هم برای بهترین اجرا خود را آماده می‌کنند. از این‌رو، مسابقات از سطح کیفی و کمی بالایی برخوردار است.

مروجی با اشاره به اینکه عدم حضور داوران در محل اجرا، برای کاهش اضطراب متسابقان اثرگذار بوده است، تصریح کرد: به اعتقاد من، زمانی که داوران در محل اجرای متسابقان حضور پیدا می‌کنند از تغییر حالات صورت و رفتار داوران در هنگام اجرا می‌توانستیم میزان رضایت آنان از اجرای خود را بسنجیم، به‌ همین‌ خاطر حضور داوران در محل اجرای متسابقان برایم رضایت‌ بیشتری به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه حضور چهره‌های جوان قرآنی در مسابقات قرآن خودجوش و با میل و رغبت خود یا تشویق خانواده بوده است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی مناسبی برای تشویق و تبلیغات مسابقات و جشنواره‌های قرآنی در کشور وجود ندارد، به‌طور مثال، در ایام مسابقات قرآن کشوری هم بنر و تریبون تبلیغاتی در میادین شهری مشاهده نمی‌شود و متولیان قرآنی در زمینه تبلیغات برای جشنواره‌های قرآن کریم عملکرد ضعیفی دارند.

مروجی با اشاره به اینکه حفظ سوره‌های کوچک من را به ادامه دادن حفظ کل قرآن کریم تشویق و ترغیب کرد، بیان کرد: حفظ قرآن کریم به محفوظات انسان کمک می‌کند، همچنین آشنایی با مفاهیم و آموزه‌های قرآنی می‌تواند تلنگری برای انسان در بزنگاه‌های زندگی باشد.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن بهانه‌ای برای انس بیشتر با قرآن کریم است، گفت: مسابقات قرآن، انگیزه شرکت‌کنندگان را برای تثبیت محفوظات و تقویت آشنایی با مفاهیم قرآن افزایش می‌دهد و هدف از شرکت در مسابقات قرآن، کسب مقام و رتبه نیست بلکه توفیق انس بیشتر با قرآن کریم است.

انتهای پیام
captcha