نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه خیریه دارالاکرام قم
کد خبر: 4161497
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷

نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه خیریه دارالاکرام قم

مدیر مؤسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) قم گفت: این مؤسسه خیریه در سراسر کشور 23 شعبه فعال دارد و از دانش‌آموزان بی‌بضاعت که از تحصیل بازمانده‌اند به‌صورت جدی حمایت می‌کند.

منوچهر دهشیری، مدیر مؤسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع)منوچهر دهشیری، مدیر مؤسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) قم در بازدید از دفتر خبرگزاری ایکنای قم که صبح امروز، 24 مردادماه، انجام شد، با اشاره به اینکه این مؤسسه در سال 1380 تأسیس شد، گفت: این مؤسسه خیریه در سراسر کشور 23 شعبه فعال دارد و از دانش‌آموزان بی‌بضاعت که از تحصیل بازمانده‌اند به‌صورت جدی حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: این مؤسسه خیریه با الزام و تعهد به منشور اخلاقی خویش با حفظ اصولی چون رعایت کرامت ذاتی انسانی، شفافیت صددرصد مالی و عدم فعالیت اقتصادی و اتکای کامل به کمک‌های مردمی، همواره به دنبال حمایت از دانش‌آموزان فاقد سرپرست مؤثر است.

مدیر مؤسسه خیریه دارالاکرام قم افزود: این مؤسسه پس از تحقیقات میدانی، دانش‌آموزان بی‌بضاعت را تحت پوشش قرار داده و بر مبنای ارزشیابی تحصیلی، قرآنی، فرهنگی و ورزشی ماهیانه بورسیه تحصیلی اهدا می‌کند.

دهشیری گفت: در مؤسسه دارالاکرام با همه دانش‌آموزان قرارداد سالانه بورسیه بسته می‌شود و حمایت مؤسسه در قبال همکاری و پیشرفت آنان است و اگر این مهم محقق نشود، قرارداد در مرحله اول تعلیق و سپس فسخ می‌شود.

وی اظهار کرد: این مؤسسه با سابقه 9 ساله، موفق شده تاکنون 720 دانش‌آموز و 22 دانشجو را در استان قم تحت پوشش قرار دهد و 154 دانش‌آموز نیز فارغ‌التحصیل و توانمند شدند که دیگر نیازی به مؤسسه ندارند.

مدیر مؤسسه خیریه دارالاکرام قم ادامه داد: با توجه به نرخ تورم سالیانه، اول مهرماه هر سال، 20 درصد به بورسیه دانش‌آموزان اضافه می‌شود. در حال حاضر ماهیانه بین 175 هزار تومان تا 950 هزار تومان براساس پایه تحصیلی و ارزشیابی‌های صورت گرفته پرداخت می‌شود.

دهشیری گفت: در این مؤسسه برنامه‌ریزی آموزشی مانند نظارت درسی جهت ارتقای سطح و کیفیت تحصیل، برگزاری مشاوره‌های تحصیلی، برگزاری کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه مانند کامپیوتر، زبان، چرتکه و دوره‌های کانون فرهنگی آموزش(قلم چی) انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برخی خدمات مانند تهیه و اهدای 118 دستگاه موبایل و تبلت، اهدای 650 بسته لوازم‌التحریر، معرفی 15 نفز از دانش‌آموزان به کانون قلم‌چی، برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی برای دو گروه سنی زیر 12 سال و بالای 12 سال نیز در این مؤسسه انجام می‌شود.

مدیر مؤسسه خیریه دارالاکرام قم با اشاره به خدمات فرهنگی این مؤسسه اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های ورزشی، هنری، مشاوره فردی و خانوادگی، اردوهای فرهنگی تفریحی برای دانش‌آموز و خانواده، برگزاری دوره کتابخوانی برای مادران، برگزاری کلاس‌های قرآن و نهج‌البلاغه از جمله خدمات فرهنگی مؤسسه است.

وی گفت: بررسی و رفع نیازهای بهداشتی و درمانی دانش‌آموزان و خانواده آنان، انجام غربال‌گری سالیانه، تفاهم‌نامه با دندان‌پزشکی تحت اشراف خیرین جهت انجام امور دندان‌پزشکی به‌صورت نیم‌بها و پرداخت اقساطی، از جمله خدمات بهداشتی و درمانی مؤسسه است.

دهشیری یادآور شد: تدارک 14 میلیون کمک‌هزینه ازدواج، اهدای چهار هزار و 100 بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند، اهدای 21 مورد وام پنج میلیون تومانی بدون بهره جهت کمک به رهن منزل از جمله خدمات مددکاری به دانش‌آموزان و خانواده‌ها تحت پوشش مؤسسه خیریه دارالاکرام است.

خبرنگار علی حسینی

انتهای پیام
captcha