برای جذب کودکان به قرآن از مربیان حرفه‌ای و متخصص بهره بگیریم
کد خبر: 4161475
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱

برای جذب کودکان به قرآن از مربیان حرفه‌ای و متخصص بهره بگیریم

متسابق مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم گفت: برای جذب کودکان به قرآن باید از مربیان ممتازی استفاده کرد که دوره‌های تربیت مربی تخصصی کودک را گذرانده باشند و با تخصصی که در این عرصه کسب می‌کنند بتوانند کودکان و نوجوانان را به سمت فعالیت‌های قرآنی تشویق کنند.

لزوم استفاده از مربیان تخصصی کودک در جذب به قرآننرجس خاتون جعفری، متسابق رشته حفظ 20 جز مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از قم بیان کرد: بنده 12 سال است که حافظ کل قرآن کریم هستم و در کنار حفظ، تلاوت ترتیل نیز کار می‌کنم؛ برای چندمین سال است که در مسابقات اوقاف شرکت می‌کنم و رتبه‌های متعددی را نیز در مسابقات مختلف کسب کرد‌ه‌ام.

وی در خصوص سطح چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم ادامه داد: سطح قرا و حافظان در این دوره از مسابقات، بالا و داوران نیز از داوران برجسته استانی و کشوری هستند که این مسئله نیز باعث بالارفتن سطح کیفی مسابقات می‌شود.

جعفری گفت: بنده از کودکی به فعالیت‌های قرآنی علاقه داشتم و فعالیت قرآنی خود را با قرائت تحقیق آغاز کردم و به مرور وارد عرصه ترتیل نیز شدم، در ادامه بعد از ازدواج و با تشویق‌ها و حمایت‌های همسرم به حفظ قرآن روی آوردم و توانستم به حمدالله حافظ کل قرآن کریم شوم.

متسابق مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم در رابطه با راه‌های جذب جوانان به قرآن، ابراز کرد: برای جذب جوانان و کودکان به قرآن باید از مربیان ممتازی استفاده کرد که دوره‌های تربیت مربی تخصصی کودک را گذرانده باشند و با تخصصی که در این عرصه کسب می‌کنند بتوانند کودکان و نوجوانان را به سمت فعالیت‌های قرآنی تشویق کنند.

وی ادامه داد: نوع تشویق کردن در جذب جوانان برای قدم گذاشتن در این مسیر بسیار مؤثر است، به علاوه شرکت در مسابقات قرآنی نیز باعث رشد فرهنگ قرآنی و در نتیجه رشد متسابقین خواهد شد.

جعفری در خصوص تأثیرات انس با قرآن در زندگی شخصی تصریح کرد: من در تمام مراحل زندگی خود تأثیرات مثبت انس با قرآن را حس کردم؛ به طور مثال زمانی که باید تصمیمی را بگیرم با مجسم شدن آیات قرآن در ذهنم و استفاده از این آیات مبارک می‎توانم تصمیمی را که درست است اتخاذ کنم.

انتهای پیام
captcha