مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4161235
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸

مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم در قم برگزار می‌شود

رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به راهیابی ۱۶۰ شرکت‌کننده به مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: رقابت‌های این مرحله از امروز، ۱۸ مردادماه به مدت سه روز با حضور بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف قم، سیدمحمد صالح‌نژاد، رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم طی دهه ولایت در قم اظهار کرد: آستان مقدس امامزادگان موسی مبرقع(ع) و ابراهیم و محمد(ع) میزبان این مسابقات بودند و یک هزار و 50 نفر از بانوان و آقایان در بخش آوایی آن شرکت کردند.

وی افزود: این مسابقات به مدت ۱۲ روز (۶ روز بانوان و ۶ روز آقایان) برگزار شد و ۱۶۰ نفر در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان و دعاخوانی به مرحله استانی راه پیدا کردند.

رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه لازمه حضور به مرحله استانی کسب حد نصاب امتیاز بود، گفت: روز‌های چهارشنبه تا جمعه این هفته، مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: مسابقات بخش بانوان به میزبانی آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و محمد(ع)، امروز، 18 مردادماه، به مدت یک روز برگزار می‌شود و آقایان هم طی روز‌های پنجشنبه و جمعه، از ساعت ۸ صبح تا اذان مغرب در سالن اجتماعات اداره‌کل اوقاف استان قم به رقابت با هم می‌پردازند.

رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه مرحله نهایی و کشوری مسابقات هم در دو بخش برگزار خواهد شد، گفت: ابتدا مرحله پیش مقدماتی برگزار خواهد شد و کسانی که امتیاز لازم را کسب کنند به مرحله اصلی و کشوری راه می‌یابند که به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به سطح بالای متسابقان قم در بخش‌های حفظ و قرائت، در همه رشته‌ها، دو نفر داور با حضور رئیس هیئت داوران و ناظران ویژه از مرکز به ارزیابی شرکت‌کنندگان می‌پردازند و امتیاز نهایی هر شرکت‌کننده، میانگین نمره‌ای است که داوران به او می‌دهند.

انتهای پیام
captcha