حمله مجدد هندوها به مسلمانان در ایالت هاریانا هند
کد خبر: 4161043
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

حمله مجدد هندوها به مسلمانان در ایالت هاریانا هند

در راستای تشدید تبعیض و هجمه‌ها علیه مسلمانان از زمان نخست‌وزیری مودی در هند، ایالت هاریانا در شمال این کشور مجدداً صحنه حمله افراطی‌ها به مسلمانان است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، یک هفته پس از وقوع خشونت در راهپیمایی هندوها در محله‌ای مسلمان‌نشین، که طی آن قبور مسلمانان و چندین خودرو به آتش کشیده شده و مغازه‌ها به غارت رفت، حملات هندوها بار دیگر از سر گرفته شده است.

مسئولین پلیس گفتند که این خشونت‌ها  از روز یکشنبه از سر گرفته شده و هندوها قبر یک مسلمان را آتش زدند و چندین نفر هم زخمی شدند.

در منطقه پانیپت سه مغازه تخریب و شش نفر بازداشت شدند. منطقه پانیپات از مکانی که درگیری‌های هفته گذشته آغاز شد، 200 کیلومتر فاصله دارد.

هفته گذشته در درگیری بین هندوها و مسلمانان که در حین عبور یک کاروان دینی از هندوها از منطقه غالباً مسلمان‌نشین رخ داد هفت نفر از جمله یک امام مسجد کشته شدند. قرار بود این کاروان هندوها از معبدی به معبد دیگری راهپیمایی کنند که در مسیر عبور از محله‌ای مسلمان‌نشین با اهالی آنجا درگیر شدند.

هندوها همچنین مسجدی را نیمه شب در شهر گوروگرام در نزدیکی شهر نوه آتش زدند که در نتیجه این تنش‌ها مسئولین محلی مدارس و دانشگاه‌های آنجا را تعطیل اعلام کردند.

از زمانی که حزب راست افراطی بهاراتا جاناتا به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند قدرت در این کشور را به دست گرفت، درگیری‌ها بین مسلمانان و هندوها افزایش یافت و مسلمانان مورد حملات و آتش زدن اموال بسیاری قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha