جهاددانشگاهی روحیه جهادی را به دیگر نهادها تزریق کند
کد خبر: 4160653
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۷
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

جهاددانشگاهی روحیه جهادی را به دیگر نهادها تزریق کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: جهاددانشگاهی باید روحیه جهادی را به دیگر نهادها و ارگان‌ها و نیز همه آحاد جامعه تزریق کند تا باعث ایمان و امید در جامعه طبق خواسته اخیر مقام معظم رهبری شود.

امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قمامیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم با تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس جهاددانشگاهی به جهادگران این نهاد بیان کرد: با نگاهی به گذشته کاملاً متوجه اقدامات گسترده و مثبت جهاددانشگاهی می‌شویم، اما اگر به آینده بنگریم و چشم‌انداز رو به جلو داشته باشیم می‌بینیم که هنوز بسیاری از کارها ظرفیت انجام دارد.

وی ادامه داد: ما امروز در جامعه به حرکت‌ها و فعالیت‌های جهادی نیازمندیم، همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز به این موضوع تأکید دارند؛ در این راستا ما شاهد عملکرد خوب جهاددانشگاهی هم در زمینه فرهنگی و هم در زمینه علمی و آموزشی که دو رسالت اصلی این نهاد است، هستیم.

عموزاده با اشاره به مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی افزود: باید برای فعالیت‌ها و خدمات گسترده‌ای که در حوزه پزشکی، سلول‌های بنیادی، درمان ناباروری و افزایش جمعیت و همچنین اقدامات فرهنگی و هنری که جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های مختلف به جوانان کشورمان ارائه می‌دهد به این نهاد تبریک بگوییم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در خصوص همکاری‌های بین جهاددانشگاهی و اداره ارشاد تصریح کرد: زمینه‌های گسترده‌ای برای تعامل و همکاری بین جهاددانشگاهی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم وجود دارد، یکی از این ظرفیت‌ها، برگزاری جشنواره‌ها، کلاس‌ها و همایش‌ها بوده است که در این راستا همکاری خوبی داشتیم و امیدواریم در آستانه چهل‌وسومین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی زمینه همکاری‌های کلان بین این دو نهاد شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه ما هر زمان با اخلاص، جدیت و جهد کار کردیم و مردم به‌خصوص جوانان را به‌کار گرفتیم، گام‌های بلندی در پیشرفت انقلاب اسلامی برداشتیم، گفت: ناامیدی و یأس ناشی از رخوت است، جایی که عنوان جهاد باشد هم برای خود عوامل و هم برای مخاطبان و مردم ناامیدی وجود ندارد، لذا جهاددانشگاهی باید این روحیه جهادی را به دیگر نهادها و ارگان‌ها و نیز همه آحاد جامعه تزریق کند تا باعث ایمان و امید در جامعه طبق خواسته اخیر مقام معظم رهبری شود.

عموزاده در خصوص دلیل کم‌رنگ بودن همکاری بین اداره فرهنگ و ارشاد و جهاددانشگاهی تصریح کرد: وجود مشغله‌های فراوان برای مسئولان این دو نهاد باعث همکاری کمرنگ بوده، بنابراین جا دارد در این دو نهاد نمایندگانی تعیین کنیم تا با دقت، ظرافت و جدیت بیشتر اقداماتی را برای افزایش همکاری و هم‌افزایی انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: اقدامات جهاددانشگاهی باید به نحوی باشد که مردم این اقدامات را احساس کنند و در صورت عدم حضور جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف، مردم متوجه این خلأ شوند. جهاددانشگاهی باید در تمام دانشگاه‌ها پایگاه‌های قوی تأسیس کرده و به نحوی عمل کند که مسئولان دانشگاه‌ها اعم از مدیران و معاونان فرهنگی پشتوانه عظیمی را از سوی جهاددانشگاهی احساس کنند.

وی ادامه داد: درست است که انقباضات مالی مانند سایر ارگان‌ها بر فرآیند فعالیت جهاددانشگاهی نیز تأثیرگذار است اما این مسئله باعث نشود رویکرد جهاددانشگاهی صرفاً به یک رویکرد آموزشی و درآمدزایی تبدیل شود، وابسته کردن برنامه‌های فرهنگی به برنامه‌های علمی آموزشی باعث کندشدن حرکت فرهنگی جهاددانشگاهی می‌شود.

عموزاده در پایان بیان کرد: انتظاری که از جهاددانشگاهی وجود دارد این است که این نهاد مردمی در تمام کارهای فرهنگی کشور حضور فعال و تأثیرگذار داشته باشد و بر ما نیز واجب است همگرایی بین جهاددانشگاهی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بیشتر کنیم تا شاهد هم‌افزایی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری باشیم.

انتهای پیام
captcha