جهاددانشگاهی تجلی‌گاه روحیه جهادی است
کد خبر: 4160438
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

جهاددانشگاهی تجلی‌گاه روحیه جهادی است

معاون نهضت سوادآموزی استان قم گفت: جهاددانشگاهی از ۱۶ مرداد سال ۵۹ تشکیل شده؛ اما همچنان تجلی‌گاه روحیه جهادی و ولایی در نیروهایش مشهود است و باید از این ظرفیت نخبگان جهادی در کشور بهره بگیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قاسمی‌نیا، معاون نهضت سواد آموزی استان قمحجت‌الاسلام والمسلمین محمد قاسمی‌نیا، معاون نهضت سوادآموزی استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به اینکه ۱۶ مردادماه سال ۵۹ به فرمان امام خمینی(ره) جهاددانشگاهی تأسیس شد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در امور آموزشی، پرورشی و فرهنگی سرآمد است و در امور بسیاری از جمله سلول‌های بنیادین و ناباروری به توفیقات خوبی رسیده است.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که نخستین مورد آن علم، پژوهش و تحقیقات است به‌خوبی درخشیده و نتایج خوبی را به همراه آورده است.

معاون نهضت سواد‌آموزی استان قم درخصوص اموری که موجب می‌شود جهاددانشگاهی دستاورد‌های خوبی در امر آموزش، پژوهش و پرورش داشته باشد، افزود: اطلاع‌رسانی جهاددانشگاهی باید در عرصه صداوسیما، مطبوعات و فضای مجازی به‌ویژه برای نسل جدید به‌روز باشد و در سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها، به تبیین دستاورد‌ها و محصولات خود برای دانشجویان بپردازد.

وی اضافه کرد: همچنین تعامل بیشتر با آموزش و پرورش به‌ویژه برای دانش‌آموزان سال یازدهم و دوازدهم و استفاده بهینه از دانش و تجربه نخبگان جهاددانشگاهی لازم است مورد توجه قرار گیرد. توجه به دانشجویان مناطق محروم و خانواده‌های آسیب‌پذیر در راستای اشتغال‌زایی و کارآفرینی از دیگر اقداماتی است که باید مورد توجه جهاددانشگاهی باشد.

قاسمی‌نیا با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: «جهاد با حمایت مادی و معنوی و پشتیبانی و همچنین پیشنهاد قوانین و لوایح برای تسهیل در کارآفرینی و اشتغال‌زایی جوانان می‌تواند در امید برای آینده جوانان موثر باشد.» گفت: جهاددانشگاهی تنها متعلق به جمهوری اسلامی ایران نیست، همان‌گونه که امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را الگو برای جهان قرار دادند، بذر‌های انقلاب اسلامی نیز باید جهانی کار کند، بنابراین جهاددانشگاهی باید تعامل بیشتری با دانشجویان سراسر کشور داشته باشد و در این راستا باید همایش‌های بین‌المللی با حضور دانشجویان سراسر کشور برگزار شود و دستاورد‌های جهاددانشگاهی به اطلاع دانشجویان و اساتید و دانشجویان سراسر دنیا برسد.

معاون نهضت سوادآموزی استان قم بیان کرد: جهاددانشگاهی از ۱۶ مرداد سال ۵۹ متولد شده؛ اما همچنان تجلی‌گاه روحیه جهادی و ولایی در نیروهایش مشهود است و باید از این ظرفیت نخبگان جهادی در کشور بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی طی ۱۵ سال گذشته تعامل ویژه‌ای با جهاددانشگاهی استان قم دارد، افزود: جهاددانشگاهی قم در زمینه شناسایی، تشویق و تسهیل‌گری آموزش کم‌سوادان و بی‌سوادان در مناطق محروم شهر، توسعه فرهنگ سوادآموزی میان دانشجویان و انجام پژوهش‌ها و تحقیقات مورد نیاز نهضت سوادآموزی، اقدامات مطلوبی داشته است.

قاسمی‌نیا ادامه داد: با تعامل جهاددانشگاهی قم، برای فراگیران نهضت سوادآموزی دوره‌هایی در زمینه کارآفرینی و معرفی شغل‌ها برگزار شد؛ همچنین دو مرحله آموزش فنون و روش‌های یادگیری فنون تدریس و معلمی از طریق فضای مجازی با مشارکت جهاددانشگاهی تشکیل شد و بیش از ۵۰۰ نفر از آموزش‌دهندگان سوادآموزی از طریق جهاددانشگاهی دوره‌های لازم را گذراندند‌.

وی بیان کرد: ارزیابی جهاددانشگاهی در کلام مقام معظم رهبری این‌گونه است که می‌فرماید: «تاکنون کارنامه درخشان جهاد‌دانشگاهی بیانگر آن است که این نهاد تجلی‌گاه تعهد و فرهنگ ناب در محیط‌های علمی بوده است.»

انتهای پیام
captcha