شیعه مکتب عاشورا را با جان آموخته، درک کرده و تبعیت می‌کند
کد خبر: 4159893
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

شیعه مکتب عاشورا را با جان آموخته، درک کرده و تبعیت می‌کند

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به اینکه شیعه با تعالیم عاشورایی یزید را شناخته است و با پشتیبانی رهبر شجاع و فرزانه در مقابلشان ایستاده است، گفت: این شیعیان هستند که امروز با خون شهیدانشان مقابل زیاده‌خواهی استکبار ایستاده‌اند، ما مکتب عاشورا را با جان آموختیم، درک کردیم و تبعیت می‌کنیم درس عاشورا درس ظلم‌ستیزی است.

امیر سرتیپ علیرضا الهامی، جانشين فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتشبه گزارش ایکنا از همدان، امیر سرتیپ علیرضا الهامی، جانشين فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امروز، ۱۱ مردادماه در سی‌و‌پنجمین یادواره‌ شهدای سایت رادار سوباشی که در حسینیه امام خمینی (ره) همدان، برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه علوم راهبردی نظریات مختلفی در اعصار گذشته تا کنون با هدف تسلط بر دنیا مطرح شده‌ است، آخرین نظریه‌ای که یک نظریه‌پرداز آمریکایی مطرح کرد نظریه شیعه است که در آن مطرح شده اگر می‌خواهید بر دنیا تسلط پیدا کنید مراقب شیعیان باشید.

 وی افزود: شیعه فرهنگ غنی است که ریشه در تعالیم الهی فضیلت‌ها و برتری‌های دارد و دشمن به صراحت برای آن طرح و نقشه مطرح می‌کند؛ شیعه را مانع و خوار چشم و استخوان در گلو برای سلطه استکبار در دنیا می‌داند بنابراین شیعه ریشه در مکتب عاشورا و سیدالشهدا(ع) دارد و از این سرچشمه پاک نوشیده است که امروز خوار چشم دشمنان است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه هزاران ویژگی دیگر باعث شده که دشمن طرح کلان راهبردی برای محدود کردن شیعه در دنیا به‌ویژه شیعیان ایران برنامه‌ریزی کند، تصریح کرد: شیعه نیز امروز یزید زمان را درک کرده و شناخته است.

الهامی ادامه داد: یزیدی که امروز هواپیمای مسافربری با صدها نفر کودک، پیر و جوان را در خلیج فارس مورد اصابت قرار می‌دهد و به حمله کننده نیز پاداش می‌دهد، این همان یزیدی است که از یک رژیم کودک‌کش حمایت می‌کند و جرم و جنایت را نشر می‌دهد و حتی دارو را در کشور‌ها به‌ویژه ایران تحریم کرده‌ است.

وی با اشاره به اینکه این شیعه است که با آن تعالیم عاشورایی یزید را شناخته است و با پشتیبانی رهبر شجاع و فرزانه در مقابلشان ایستاده است، گفت: این شیعیان هستند که امروز با خون شهیدانشان مقابل زیاده‌خواهی استکبار ایستاده‌اند، ما مکتب عاشورا را با جان آموختیم، درک کردیم و تبعیت می‌کنیم درس عاشورا درس ظلم‌ستیزی است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: هنوز ایران اسلامی در مسیر سرخ شهادت حضور دارد این همان حلقه‌ای است که گاهی از آن غفلت می‌شود و دشمن تلاش می‌کند این مزیت ارزشمند را از ما بگیرد چون خوار در چشم اوست و خانواده شهدای سوباشی با تأسی از ارباب خود این مسیر را طی کردند.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه ما درک و حفظ این ارزش‌ها در مقابل حیله‌های دشمن است، افزود: برگزاری اینگونه یادواره‌ها و مجالس خوار در چشم دشمنان است چرا که این ارزش‌ها را پاس می‌دارد و به نسل جوان منتقل می‌کند و دشمن تلاش می‌کند اینها را از ما بگیرد.

الهامی در پایان گفت: رزمندگان سلحشور در راه انقلاب جان می‌دهند ولی آرمانشان را نمی‌دهند چرا که آرمان ما به آرمان اربابمان سیدالشهدا(ع) گره خورده است.

انتهای پیام
captcha