ردپای موساد در درگیری‌های عین‌الحلوه آشکار است
کد خبر: 4159520
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
تجمع علمای مسلمان:

ردپای موساد در درگیری‌های عین‌الحلوه آشکار است

تجمع علمای مسلمان در لبنان به دنبال درگیری‌های خونبار روزهای جاری در اردوگاه آوارگان فلسطینی عین‌الحلوه در جنوب لبنان تأکید کرد که رد پای رژیم صهیونیستی در این اتفاقات آشکار است.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه در شهر صیدا واقع در جنوب لبنان از شنبه شب گذشته آغاز شده و تاکنون 10 کشته و 50 زخمی برجای گذاشته است.

با وجود تلاش نیروهای امنیتی برای آرام کردن اوضاع اما شدت درگیری‌ها به نسبت روزهای قبل بیشتر شده و قریب به 60 درصد ساکنان اردوگاه، خانه‌های خود را از بیم اوضاع خشونت‌بار آنجا ترک کردند.

تجمع علمای مسلمان در لبنان با صدور بیانیه‌ای درباره درگیری‌های جاری در اردوگاه آوارگان فلسطینی عین‌الحلوه بر لزوم توقف فوری درگیری‌ها تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: ما از همه گروه‌های فلسطینی می‌خواهیم با اعلام برائت از حوادث جاری در عین‌الحلوه هر گونه حمایتی از این گروه‌هایی که عامل درگیری‌های اخیر بوده‌اند سلب کرده، آن‌ها را ریشه‌کن کنند و اجازه ندهند که اردوگاه به درگیری‌های خونباری کشیده شود که جان و مال مردم را هدف می‌گیرد.

تجمع علمای مسلمان ضمن درخواست برای توقف فوری درگیری‌ها به منظور حفظ جان و مال مردم و تحویل مظنونین به ارتش لبنان برای محاکمه و شناسایی ابعاد عمل فتنه‌انگیز آن‌ها گفت: برخی طرف‌ها می‌خواهند ارتش لبنان را به درگیری با اردوگاه سوق دهند و از همین رو گلوله‌‌ای به موقعیت نیروهای ارتش در آنجا شلیک شده که به زخمی شدن یک سرباز لبنانی منجر شود.

این نهاد از ارتش لبنان خواست با برقراری امنیت در پیرامون اردوگاه اجازه فرار عوامل این درگیری را نداده و در عین حال به درگیری با اردوگاه کشیده نشود .

تجمع علمای مسمان گفت: این درگیری‌ها به دنبال سفر ماهر فرج، یک مقام امنیتی تشکیلات خودگردان به اردوگاه صورت گرفت که به هماهنگی با دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی مشهور است و به بهانه سوء قصد به جان یک عنصر افراطی شروع شد و تا کشته شدن دیروز سرتیپ ابواشرف العرموشی از فرماندهان جنبش فتح و همراهانش ادامه یافت، از همین رو ما خواهان تحقیق درباره آن هستیم.

تجمع علمای مسلمان تأکید کرد: رد پای دشمن صهیونیستی از طریق سازمان جاسوسی این رژیم در پشت این اتفاقات آشکار است و این یک بار دیگر تأیید می‌کند که گروه‌های تکفیری در خدمت رژیم صهیونیستی هستند، گروه‌هایی که هیچ‌وقت دست به هیچ عملیاتی علیه دشمن صهیونیستی نزدند بلکه تمام نبرد آن‌ها با مسلمانان و مسیحیان ملت‌های ما در خدمت به پروژه صهیونیستی ـ آمریکایی بوده است.

در پایان این بیانیه آمده است: اتفاقات در اردوگاه عین‌الحلوه در راستای پروژه تخریب اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی از اردوگاه تل الزعتر تا نهر البارد و امروز عین‌الحلوه است تا مقدمه‌ای برای تحمیل اسکان آوارگان فلسطین در خارج از این سرزمین و ممانعت از بازگشت آن‌ها به سرزمین مادری خود باشند از همین رو همه لبنانی‌ها و فلسطینی‌های صادق باید آگاه باشند.

انتهای پیام
captcha