عمان هتک حرمت قرآن را محکوم کرد
کد خبر: 4159051
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲

عمان هتک حرمت قرآن را محکوم کرد

نماینده دائم سلطان‌نشین عمان در سازمان ملل متحد، سخنان مبتنی بر نفرت‌پراکنی که با پاره کردن و سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم مطرح می‌شود را محکوم کرده و آن را به منزله تحریک، توهین به احساسات مسلمانان و تحریک به خشونت علیه آنان دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه عمان الیوم، سلطان‌نشین عمان سخنان مبتنی بر نفرت‌پراکنی که با پاره کردن و سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم مطرح می‌شود را محکوم کرده و آن را به منزله تحریک، توهین به احساسات مسلمانان و تحریک به خشونت علیه آنان دانست.

این مطلب در بیانیه‌ای از سوی محمد بن عوض الحسان، نماینده دائم سلطان‌نشین عمان در سازمان ملل در نیویورک و قبل از نشست رسمی مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرائت و اعلام شد کشور عمان سخنان نفرت‌انگیز و مظاهر توهین به مذاهب و اعتقادات مردم را محکوم می‌کند.

سلطان‌نشین عمان با تأکید بر اینکه پاره کردن و سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم یا توهین به مقدسات انسان‌ها را نمی‌توان تحت عنوان آزادی بیان توجیه کرد، جامعه بین‌المللی را به رعایت ارزش‌های مدارا، گفت‌وگو و همزیستی مسالمت‌آمیز بر اساس احترام متقابل دعوت کرد.

عمان همچنین از جامعه جهانی خواست در برابر این اقدامات ننگین که مغایر با مفاد و اصول عالی مندرج در منشور ملل متحد است، محکم بایستد.

در بخش دیگری از بیانیه نمایندگی عمان در سازمان ملل تأکید شده است که جهان امروز نیاز مبرمی به ایجاد تفاهم، همکاری و گفت‌وگو دارد و توهین به نمادها و مقدسات مذهبی مردم نمی‌تواند حق بیان یا آزادی عقیده ارزیابی شود؛ بلکه نوعی نفرت است که دولت‌ها و ملت‌ها آن را رد می‌کنند و باید با عاملان اینگونه اقدامات برخورد شود.

انتهای پیام
captcha