مراسم احیای ختم قرآن شب عاشورا در تالش برگزار می‌شود
کد خبر: 4158478
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
برای بیست و ششمین سال متوالی

مراسم احیای ختم قرآن شب عاشورا در تالش برگزار می‌شود

مدیرعامل مؤسسه قرآن نورالثقلین تالش گفت: برای بیست و ششمین سال متوالی مراسم احیای ختم قرآن شب عاشورا امشب، پنج مردادماه در مسجد جامع تالش برگزار می‌شود.

مراسم احیای ختم قرآن شب عاشورا در تالش

سیدرضا قوامی ماسوله، مدیرعامل مؤسسه قرآن نورالثقلین تالش در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از اجرای مراسم ختم قرآن شب عاشورا در تالش خبر داد و اظهار کرد: به همت مؤسسه قرآن و عترت نورالثقلین تالش و در سنتی ۲۶ ساله امسال نیز قاریان و حافظان و مرتلین شهرستان تالش با تأسی از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که در شب عاشورا به راز و نیاز و تلاوت قرآن پرداخت، در مسجد جامع این شهر به تلاوت قرآن کریم و ختم قرآن می‌پردازند و اهانت به ساحت قدسی قرآن کریم را محکوم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مراسم ختم قرآن شب عاشورا از ابتدای شروع به کار این مؤسسه برگزار شده و تاکنون نیز ادامه داشته، افزود: شب‌های عاشورا بعد از مراسم عزاداری مسجد جامع تالش با حضور علاقه‌مندان تا صبح روز عاشورا چندین دور ختم قرآن انجام می‌شود.

قوامی گفت: این ختم قرآن ویژه‌برنامه احیای شب عاشوراست علاوه‌بر علاقه‌مندانی از تالش، از شهرهای دور و نزدیک حتی خارج از کشور دوستانی که در جریان برگزاری این مراسم هستند طی تماس تلفنی صفحات مورد نظر خود را انتخاب و در این احیای قرآنی شب عاشورا شرکت می‌کنند.

مدیرعامل مؤسسه قرآن نورالثقلین تالش تأکید کرد: احیای قرآنی این شب یک برنامه دلی بوده و به تأسی از سیره ابا عبدالله(ع) در شب عاشوراست که طبق مطالب بیان شده در مقاتل امام حسین(ع) شب عاشورا مهلت خواست تا با خداوند راز و نیاز کند و قرآن بخواند.

انتهای پیام
captcha