جلوه سقاخانه‌های اصفهان بر تابلوهای شهری
کد خبر: 4158156
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
به‌مناسبت ایام سوگواری حسینی انجام می‌شود

جلوه سقاخانه‌های اصفهان بر تابلوهای شهری

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ضمن تشریح ویژه‌برنامه‌های عاشورایی این سازمان گفت: عکس‌هایی از سقاخانه‌های مطرح شهر اصفهان با شعرهایی از شاعران معاصر به دست هنرمندان خطاط اصفهانی تزئین شده است که در تابلوهای شهری به نمایش درمی‌آید.

سقاخانه‌های اصفهانبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، علی عطریان، رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از اجرای چند ویژه‌برنامه عاشورایی در نقاط گوناگون این شهر خبر داد و اظهار کرد: اداره هنری همانند سال‌های گذشته، برنامه‌های متعددی ویژه ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) طراحی کرده که نمایشگاه خیابانی «دور عاشقان» با موضوع محرم از جمله این برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه فراخوان این برنامه دو ماه پیش اعلام شد و گروه‌های خیابانی طرح‌های خود را معرفی کرده‌اند، افزود: ۲۵ طرح به اداره هنری ارسال و در نهایت ۱۲ اثر پذیرفته شد که از دهه دوم محرم تا دهه‌های اول، دوم و سوم ماه صفر به‌صورت تئاتر خیابانی در شهر اصفهان اجرا می‌شود.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اعلام اینکه نمایشگاه «نسخه‌های خطی و ادوات» در دهه دوم محرم در گالری کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود، گفت: آثار تاریخی و گنجینه‌های گوناگونی از سراسر کشور در خصوص نسخه‌های خطی تعزیه و ادوات مورد استفاده در ماه محرم و عزاداری گردآوری می‌شود و در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آید.

وی فضاسازی شهری را از دیگر اقدامات در این ایام دانست و ادامه داد: از سقاخانه‌های مطرح شهر اصفهان عکس‌برداری، تعدادی از این مکان‌ها انتخاب و با شعرهایی از شاعران معاصر به خط نستعلیق به دست هنرمندان خطاط اصفهانی تزئین شده است که در تابلوهای شهری نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

به گفته عطریان، یکی دیگر از اقدامات اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، تولیدات گوناگون هنری است که در تابلوهای شیشه‌ای سطح شهر نمایش داده می‌شود.

وی بیان کرد: بسته‌هایی از مجموعه تولیدات صوتی و تصویری ساخته شده طی سال‌های گوناگون همراه با سی‌دی‌هایی با عنوان «نوای عشق» و «تجسم عشق» و قطعات ضبط‌‌شده از مداحان سنتی اصفهان همراه شیشه‌های عطر و آلبوم موسیقی «بانگ سرخ» تهیه ‌شده است که به بزرگان هیئت‌های مذهبی هدیه داده می‌شود.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری نشست «شیوه ما مردمان» به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های ایام محرم و صفر خبر داد و افزود: برنامه دیگری هم با عنوان «عاشورایین» خواهیم داشت که با حضور اساتید و بزرگان حوزه آیین‌های محرم در اصفهان برگزار می‌شود.

اجرای نمایش صحنه‌ای با همکاری گروه‌های فعال فرهنگی مناطق گوناگون شهر در تالار هنر و توزیع‌ کارت‌پستال‌های ویژه ایام محرم از دیگر برنامه‌هایی است که به گفته وی در ایام محرم و صفر برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha