حضور فعال بیش از 3 هزار قرآن‌آموز در طرح «۴ هزار حافظ، ۴ هزار شهید»
کد خبر: 4157652
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

حضور فعال بیش از 3 هزار قرآن‌آموز در طرح «۴ هزار حافظ، ۴ هزار شهید»

قائم‌مقام اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد از اجرای آزمون مرحله نخست آزمون طرح «۴ هزار حافظ، ۴ هزار شهید» خبر داد.

طرح «۴ هزار حافظ، ۴ هزار شهید»

محمد شایق، قائم‌مقام اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: آزمون طرح «۴ هزار شهید، ۴ هزار حافظ قرآن کریم» از روز پایانی تیرماه آغاز شد.


بیشتر بخوانید: 


وی با اشاره به اینکه در این راستا وبینار توجیهی از نحوه برگزاری و چگونگی اخذ آزمون‌ها با دعوت از مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن تشکیل شد و افزود: تاکنون نزدیک به 4 هزار و 350 نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که براساس حضور و غیاب تارنمای طرح «۴ هزار حافظ، ۴ هزار شهید» به نشانی https://hefzyazd.ir، از این تعداد، 3 هزار و 100 نفر به صورت مستمر در طرح حاضر هستند.

شایق با اشاره به اینکه از طریق سامانه فوق سطح‌بندی قرآن‌آموزان انجام شده است، اضافه کرد: همچنین 185 نفر مربی، فعال در این طرح هستند. علاقه‌مندان همچنان می‌توانند به  تارنمای طرح مراجعه کنند و پس از ثبت‌ مؤسسه خود به عنوان میزبان این طرح، یک شهید شاخص به عنوان یار معنوی آنها مشخص می‌شود.

وی تأکید کرد: طرح  «۴ هزار شهید، ۴ هزار حافظ قرآن کریم» صرفا ویژه حفظ قرآن نیست، بلکه در آن حفظ قرآن همراه با تدبر و مفاهیم کاربردی آیات قرآن به قرآن‌آموزان در قالب بسته‌های آموزشی متنوع ارائه می‌شود.

یادآور می‌شود، طرح «۴ هزار حافظ، ۴ هزار شهید» با حمایت استانداری یزد به مدت چهار سال در سطح استان اجرا می‌شود و اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد ستاد اجرایی این طرح را برعهده دارد و دبیری آن با روح‌الله مطهریان است.

سمیرا انصاری

انتهای پیام
captcha