شکوفایی عقل و ایمان در پرتو نهضت حسینی یکی از برکات محرم است
کد خبر: 4157418
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶

شکوفایی عقل و ایمان در پرتو نهضت حسینی یکی از برکات محرم است

امام‌جمعه خوی شکوفایی عقل و ایمان در پرتو نهضت حسینی را یکی از برکات ارزشمند ماه محرم عنوان کرد و گفت: در چنین ایامی مردم به تکالیف دینی بیشتر مقید هستند و میزان وقوع جرم کاهش پیدا می‌کند.

حجت‌‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خویبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خوی، امروز 1 مرداد در مراسم سوگواری سیدوسالار شهیدان امام حسین(ع) گفت: به وضوح شاهد هستیم، در پرتو نهضت حسینی عقل و ایمان بیش از همیشه شکوفا می‌شود.

وی ادامه داد: طبق آمارهایی که ارائه می‌شود، میزان وقوع جرم و جنایت و بزهکاری در این ایام کاهش می‌یابد همچنین آحاد مردم نسبت به تکالیف دینی، واجبات شرعی و مستحبات توجه بیشتری می‌کنند.

امام‌جمعه خوی با بیان اینکه، نهضت امام حسین(ع) هر روز بیش از پیش بر عالم احاطه پیدا می‌کند، اضافه کرد: پروردگار عالم اراده کرده است، که نهضت امام حسین(ع) از نظر کمی و کیفی هر روز بیش از پیش بر عالم احاطه پیدا کند، تا جایی که روزنامه‌نگار مراکشی ادریس حسینی می‌گوید «محبت و نهضت امام حسین (ع) مرا شیعه کرد».

وی بیان کرد: همانطور که نشستن در جلسه قرآنی عبادت است، نشستن در مراسم سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع) هم عبادت محسوب می‌شود، پس باید از این ایام حداکثر را بهره ببریم، چون به رشد معنوی و معرفتی خودمان کمک می‌شود.
وی با بیان اینکه، برخی از دوستداران دین با رفتارهای اشتباه و انجام بعضی حرکت‌ها به نام دین، نه‌تنها به نشر ارزش‌های الهی کمک نمی‌کنند بلکه باعث می‌شوند، باورهای مردم روز به روز کمرنگ شود، ادامه داد: بنابراین باید مراقب باشیم دچار افراط و تفریط نشویم.
 حجت‌الاسلام قاسم‌خانی اضافه کرد: حرکت انقلابی ملت مسلمان ایران در سرنگونی رژیم سلطنتی و استقرار نظام جمهوری اسلامی متاثر از قیام امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا بود.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه، نقش نهضت سیدالشهدا(ع) در پیدایش و پایایی جمهوری اسلامی ایران انکارناپذیر است، خاطرنشان کرد: برای تقویت انقلاب و حفظ دستاوردهای آن لازم است، در زمینه جهاد تبیین گام برداریم، به‌ویژه اینکه چنین تکلیفی را امروزه رهبری بر دوش همه گذاشته‌اند.

انتهای پیام
captcha