اعلام برنامه‌های حرم رضوی ویژه زائران غیرایرانی در دهه اول محرم
کد خبر: 4156703
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

اعلام برنامه‌های حرم رضوی ویژه زائران غیرایرانی در دهه اول محرم

مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی از جزئیات برنامه‌های فرهنگی و معرفتی بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) ویژه زائران اردو و آذری زبان به مناسبت فرارسیدن دهه اول ماه محرم خبر داد.

حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی، ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ماه عزا و ماتم سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی به مناسبت ایام دهه اول محرم که منتسب به امام حسین(ع) است، ویژه برنامه‌های فرهنگی و معرفتی متعددی را به زبان اردو و آذری با هدف بهره‌مندی زائران غیرایرانی از برکات و فیوضات این ایام نورانی تدارک دیده است.

وی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری دهه اول محرم ویژه آقایان زائر اردو زبان از چهارشنبه 28 تیرماه آغاز و به مدت 10 شب بعد از اقامه نماز مغربین در رواق غدیر حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، گفت: این محفل نورانی هر شب با قرائت زیارت عاشورا با نوای علی ذاکری آغاز می‌شود و با نوحه‌خوانی سید عمران نقوی ادامه پیدا می‌کند.

مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی اضافه کرد: پس از آن، مولانا سیدمرتضی حسین نقوی از اساتید جامعه المصطفی به‌عنوان منبری به تبیین علل و اسباب سقوط اخلاقی و دینی خواص و فراهم نمودن اسباب  وقوع حادثه کربلا می‌پردازد.

ذوالفقاری با بیان اینکه مراسم عزاداری دهه اول محرم ویژه بانوان زائر اردو زبان، پنجم مردادماه، ساعت 16.30 در رواق غدیر حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است، افزود: قرائت قرآن، مداحی و مرثیه‌خوانی، سخنرانی با موضوع نقش زنان در گسترش فرهنگ عاشورایی، نوحه‌خوانی و... بخش‌هایی از این محفل نورانی به شمار می‌رود.

تقدیر از خادمان و مداحان حسینی

وی ابراز کرد: ویژه‌برنامه تقدیر از خادمان و مداحان حسینی یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی برای زائران اردو زبان است که سوم مردادماه مصادف با هفتم محرم بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق غدیر حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه ویژه برنامه حسینیه امام رضا(ع) از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود که در صحن قدس حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود، گفت: این برنامه اول مردادماه، مصادف با پنجم محرم ساعت 20 با سخنرانی مولانا سیدحسن عسکری نقوی از اساتید جامعه المصطفی با موضوع سیره زندگانی امام حسین(ع) آغاز می‌شود و با نوحه‌خوانی خاتمه می‌یابد.

ذوالفقاری از برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم ویژه زائران آذری زبان ساعت 10 در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: این مراسم سوگواری از سه‌شنبه 27 تیر آغاز شده است و تا 6 مرداد ماه مصادف با دهم محرم ادامه دارد.

وی اظهار کرد: در این محفل منور، حجت‌الاسلام محمدباقر ساعی‌ور، نماینده رهبری در گرجستان با محوریت اهداف قیام امام حسین(ع) در احیا نظام اسلامی به ایراد سخنرانی و آقایان احد سبزی، پیمان همرنگ و کریم زینال زاده به نوحه‌خوانی می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha