پویش «عهد برادری» در دهه اول ماه محرم اجرا می‌شود
کد خبر: 4156700
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی

پویش «عهد برادری» در دهه اول ماه محرم اجرا می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی از اجرای پویش «عهد برادری» در بین اعضای کانون استان در دهه اول ماه محرم خبر داد.

محرمابراهیم زره‌ساز، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان، اظهار کرد: این اداره‌کل، همانند سال‌های دیگر به‌مناسبت ایام شهادت اباعبدالله(ع) در دهه اول محرم برنامه‌هایی را ویژه کودکان و نوجوانانی که اعضای کانون هستند، تدارک دیده است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات ما در کانون، اجرای پویش‌های مختلف در ایام خاص مانند محرم است که به همین مناسبت اجرای پویش «عهد برادری» در میان همه کودکان و نوجوانان استان که عضو کانون هستند، پیاده شده است. در این پویش تمامی اعضای کانون با یکدیگر هم قسم شدند تا در کنار هم باشند و بتوانند به یکدیگر کمک کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی ابراز کرد: برای چهارمین سال نیز برپایی موکب «ابناء‌الحسین» را در قالب تماشاخانه سیار با محوریت کودک و نوجوان و در قالب‌های مختلف فرهنگی و هنری اعم از قصه‌گویی، داستان‌سرایی، شعرخوانی، نقالی، تعزیه و... در مناطق مختلف مشهد خواهیم داشت.

زره‌ساز گفت: شامگاه اول مرداد، همزمان با پنجم محرم‌الحرام ساعت 17 نیز پویش ملی «اهلی من‌العسل» برگزار می‌شود که در این پویش کودکان و نوجوانان عاشورایی سراسر کشور با نام میهمانان امام حسین(ع) در هیئات استان‌های خود گردهم می‌آیند و عهدنامه‌ای را با امام حسین(ع) قرائت خواهند کرد.

وی بیان کرد: اجرای پویش «شمعی برای کودکان کربلا» نیز از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دهه اول محرم است که در راستای این طرح چند روزی می‌شود که در کتابخانه‌های کانون سقاخانه‌ای برای روشن کردن شمع‌هایی برای شام غریبان ساخته شده که در شام غریبان امام حسین(ع) از آن رونمایی خواهد شد و اعضای کانون شمع‌هایی را به یاد شهدای کربلا روشن خواهند کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی اظهار کرد: علاوه بر این پویش‌ها و فعالیت‌ها برنامه‌های دیگری چون هیئت عزاداری، اوریگامی، خوشنویسی و کاردستی با موضوعات و شعائر این ایام انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha