تایلند به دنبال حضور بیشتر در بازار محصولات حلال
کد خبر: 4156695
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

تایلند به دنبال حضور بیشتر در بازار محصولات حلال

سازمان استاندارد دام و طیور تایلند از موفقیت‌آمیز بودن حضور محصولات حلال تایلند در بازارهای بین‌المللی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از «Thai Rath»، در حال حاضر محصولات حلال تایلند در بسیاری از کشورها خصوصا کشورهای اسلامی خاورمیانه از قبیل عربستان، امارات، بحرین، قطر، کویت وعمان حضور موفق دارد، ولی با توجه به حجم بالای نیازهای این کشورها به محصولات حلال خصوصا گوشت دام و طیور پتانسیل بسیار بالایی در این زمینه برای حضور هر چه بیشتر محصولات حلال تایلند در این بازارها وجود دارد.

به گفته مسئولان سازمان استاندارد دام و طیور تایلند، این سازمان سیاست افزایش کشتارگاه‌های حلال را در مناطق جنوبی و مسلمان‌نشین کشور دارد تا با افزایش تولید بتواند پاسخگوی نیازهای مشتری‌های محصولات حلال باشد.

این سازمان اعلام کرد که آمادگی برگزاری تمامی جلسات علمی و عملی جهت بازگشایی کشتارگاه‌های حلال برای شرکت‌ها و افراد را داشته و آماده پاسخگویی به تمامی درخواست‌های آنان است. این سازمان با راه‌اندازی بخش ویژه‌ای برای این موضوع افراد یا شرکت‌هایی که قصد راه‌اندازی کشتارگاه حلال داشته باشند را از ابتدا تا اتمام مراحل مختلف راه‌اندازی کشتارگاه و اخذ استانداردهای بهداشتی و حلال و گواهینامه‌ها و مجوزهای مورد نیاز برای فعالیت همراهی خواهد کرد.

با وجود اینکه تایلند یک کشور با اقلیت مسلمان است، دوازدهمین صادرکننده جهانی محصولات حلال و پنجمین تولیدکننده غذاهای حلال است. غذای حلال ۲۰ درصد از کل صادرات مواد غذایی تایلند را تشکیل می‌دهد و ۶۰ درصد از صادرات غذای حلال آن به کشورهای مسلمان‌نشین اندونزی، مالزی و برونئی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha