ایران سیاه‌پوش شد
کد خبر: 4156598
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۱
برخط جامعه

ایران سیاه‌پوش شد

برپایی طرح «بصیرت عاشورایی» در بیش از ۳ هزار بقعه متبرکه، برگزاری ۸ هزار مراسم شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور، برگزاری رویداد «قلم» با محور شخصیت حضرت علی‌اکبر(ع) و ... از مهمترین اخبار گروه اجتماعی ایکنا در هفته‌ای بود که گذشت.

برخط جامعهبه گزارش ایکنا، گروه اجتماعی خبرگزاری ایکنا طی هفته‌ای که گذشت، اخبار مهمی با تیترهایی همچون؛ استقبال ۴۰۰ خانواده‌ ایرانی از فرزندخواندگی کودکان نیازمند پیگیری درمان، آموزش الگوهای نظری و عملی مدیریت بحران به مراقبین سلامت مدارس، دیوان‌سالاری در خدمت مردم‌سالاری اسلامی قرار گیرد، کار‌ جهادی همراه با ایمان از مشخصه‌های پژوهشگاه رویان است، تلاش بسیج برای تحقق محله‌های مردم‌سالار اسلامی، پایگاه‌های مقاومت با تکیه بر مساجد فعال شوند، برگزاری ۸ هزار مراسم شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور، متناسب نبودن جرم و مجازات در برخی مواد قانون «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب»، ورود دولت به حوزه مددکاری نفی وظیفه اجتماعی نیست، برگزاری رویداد «قلم» با محور شخصیت حضرت علی‌اکبر(ع)، برپایی طرح «بصیرت عاشورایی» در بیش از ۳ هزار بقعه متبرکه، اعلام روزشمار هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، دو خبرنگار ایکنا برگزیده جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی شدند، ارسال ۳۳ هزار اثر به جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد و رويداد ملى «خانواده و فرهنگ عامه» آغاز به کار کرد را منتشر کرد که در ادامه به برخی از مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

استقبال ۴۰۰ خانواده‌ ایرانی از فرزندخواندگی کودکان نیازمند پیگیری درمان

در آستانه روز بهزیستی و تأمین اجتماعی، علی‌محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور طی نشستی خبری به تشریح اقدامات سازمان بهزیستی پرداخت و گفت: بهزیستی توانسته به هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر خدمت ارائه دهد و در ۱۶۱ مأموریت کاری فعالیت کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص برنامه «در آغوش سیمرغ» گفت: ۴۰۰ خانواده از اقصی نقاط کشور در طرح فرزندخواندگی کودکان نیازمند پیگیری درمان مشارکت کرده‌اند و ما اداره کل کودکان و نوجوانان بهزیستی را توسعه می‌دهیم و طرح‌هایی برای پسا ترخیص کودکان بهزیستی داریم. امیدوارم با فرهنگ‌سازی این اقدام، سایر مردم نیز برای مشارکت در این طرح مشارکت کنند.
 
قادری در خصوص فعالیت شهرداری تهران در حوزه کودکان کار و خیابانی و اعتیاد گفت: از جهت حقیقی یا حقوقی شهردار تهران اگر قرار است مسئولیتی داشته باشد باید در هیئت دولت مطرح شود و من اطلاعی در این خصوص ندارم. تا خبر رسمی در دایره مصوبات هیئت دولت نباشد نمی‌توان به این مسئله واکنش نشان داد. ۱۵ دستگاه در این زمینه مسئول هستند و ما استقبال می‌کنیم هر نهادی وظایف خود را انجام دهد. اما اینکه از بهزیستی مسئولیتی سلب شود، در اختیار شخص نیست و ما وظایف قانونی در حوزه اعتیاد و کودکان کار داریم.

آموزش الگوهای نظری و عملی مدیریت بحران به مراقبین سلامت مدارس

نشست خبری اعظم گودرزی، مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با موضوع «برنامه کشوری تربیت مدرس مراقبین سلامت با عنوان مدیریت بحران در شرایط اضطراری»، روز دوشنبه، ۲۶ تیر در سالن جلسات ساختمان علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

اعظم گودرزی، مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در این نشست بیان کرد: این دفتر با استناد به اسناد بالا دستی به سه محور می‌‌پردازد؛ جذب و توانمندسازی نیروی انسانی محور اول برنامه‌ها است که در این راستا مجوز ۴۰۰ ‌دانشجو معلم مراقبین سلامت گرفته شده است که در چهار سال آینده به مجموعه وزارت آموزش و پرورش می‌پیوندند.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به زیست‌بوم جدید و اتفاقات سال گذشته دوره تربیت مدرس کشوری برای مراقبین سلامت در تابستان سال گذشته برگزار و در این برنامه آموزشی الگوهای نظری و عملی مدیریت بحران به شکل شبیه‌سازی برای مراقبین سلامت آموزش داده شد. 

دیوان‌سالاری در خدمت مردم‌سالاری اسلامی قرار گیرد

نشست تخصصی و نمایشگاه عملکرد و پیشرفت محلات مردم سالار اسلامی و مراسم افتتاحیه نمایشگاه محله‌های اسلامی روز یکشنبه ۲۵ تیرماه در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی در این مراسم بیان کرد: طلیعه انقلاب اسلامی در بعد از ظهر روز عاشورا شکل گرفت. عاشورا سرآغاز یک دوره جدید بود و این دوره به قدری طولانی شد تا براساس یک مبارزه همه جانبه و عمیق در سال ۵۷ منجر به تحقق نوع جدیدی از مردم‌سالاری اسلامی یعنی جمهوری اسلامی ایران شد.

وی ادامه داد: تشکیل و تحقق جمهوری اسلامی در طول تاریخ بی‌نظیر است. در دوره معاصر امام خمینی(ره) توانست نظریه اسلام ناب را برای اداره جامعه به‌روزرسانی و به شکل جمهوری اسلامی عرضه کند. مردم رنج کشیده در پای این آرمان ایستادند و شهید دادند تا جمهوری اسلامی شکل بگیرد و مردم‌سالاری اسلامی تحقق پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بر ضرورت مشارکت مردم در امور محله‌ها تأکید و تصریح کرد:‌ دیوان‌سالاری باید در خدمت مردم‌سالاری اسلامی قرار گیرد. 

آغاز برنامه‎های عاشورایی محرم در سراسر کشور

کار‌ جهادی همراه با ایمان از مشخصه‌های پژوهشگاه رویان است

مراسم سالروز بازدید مقام‌ معظم رهبری از پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی با عنوان رویان برای ایران جوان، روز ۲۵ تیرماه در محل این پژوهشگاه برگزار شد.

حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی نیز در سخنانی بیان کرد: ما باید به هر بهانه‌ای اشاعه فرهنگ رویان را در جهاد و کشور بیشتر انجام دهیم. امروز روزی به یادماندنی برای جهاددانشگاهی و پژوهشگاه رویان است و امیدواریم در این دوران بتوانیم جهاد را در اوج نگاه داریم.

وی افزود: کارهای بزرگی که جهاددانشگاهی داشته همگی مرهون‌ زحمات مدیران باسابقه این‌ مجموعه است. مقام معظم رهبری در جمع نخبگان همواره راجع به رویان و مرحوم کاظمی آشتیانی صحبت می‌کنند‌ و یاد ایشان را گرامی می‌دارند.

مسلمی‌نائینی ادامه داد: حرکت علمی عظیم و وسیع و کار‌ جهادی همراه با ایمان از مشخصه‌های پژوهشگاه رویان است. کار‌ جهادی هدفمند و متوجه به آرمان‌ها و فعالیت‌های دشمن‌شکن نیز از جمله ویژگی‌های فعالیت جهاددانشگاهی در مجموعه رویان است. 

تلاش بسیج برای تحقق محله‌های مردم‌سالار اسلامی

نمایشگاه تحقق محله‌های اسلامی یکشنبه ۲۵ تیر در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین افتتاح شد. ۵۱ غرفه در این نمایشگاه حضور دارد که از ۳۲ سپاه استانی کشور انتخاب شده‌اند. این غرفه‌ها دستاوردهای خود را به صورت‌های مختلف مانند تولید محصول، عکس و متن به نمایش گذاشته‌اند. هر کدام از غرفه‌های نمایشگاه محله‌های اسلامی با توجه به منطقه‌ای که در کشور حضور دارند فعالیت‌های متفاوتی در راستای بوم هر ناحیه انجام ‌می‌دهند.

سردار حیدر بابااحمدی، معاون بسیج مساجد و محلات در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با نمایشگاه تحقق محله‌های اسلامی بیان کرد: بسیج کلید طلایی حل تمام مشکلات و مظهر تحقق مردم سالاری اسلامی است. پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح کشور قرارگاه‌های تحول محله‌های اسلامی را شکل دادند تا محله‌های مردم سالار اسلامی محقق شود.

وی ادامه داد: ۵۱ قرارگاه به نمایندگی از ۱۶ هزار و ۸۰۰ قرارگاه کل کشور در این نمایشگاه حضور دارند. این قرارگاه‌‌ها از آذر ۱۴۰۱ شروع به کار کردند و عملکرد خود را در طی یک سال و نیم از شکل‌گیری به نمایش گذاشته‌اند. غرفه‌ها در این نمایشگاه دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته‌اند تا سبب انتقال تجربه و انتشار الگوی برتر شود و در این مسیر آسیب شناسی صورت گیرد.

پایگاه‌های مقاومت با تکیه بر مساجد فعال شوند

سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز ۲۶ تیرماه در نشست تخصصی و نمایشگاه عملکرد و پیشرفت محلات مردم‌سالار دینی که در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، گفت: واقعه عاشورا حجت را بر همگان تمام کرد که برای دفاع از اسلام ثقل عالم هستی یعنی امام حسین (ع) نیز اذن میدان می‌گیرد. میدان جهاد و سنگر دفاع و پاسداری، قابل ترک کردن نیست حتی اگر امام یقین داشته باشد که کشته شده و اهل بیت او به اسارت در می‌آیند.

وی افزود: خوشحالم که رویداد دل‌انگیزی که امروز در بسیج شاهد آن هستیم در زمانی صورت می‌گیرد که ماه محرم و ایام میلاد پاسداری از اسلام است. غروب عاشورا طلوع فضیلت‌ها بود و آن روز بسیج و سپاه متولد شدند. روزی که مردان خدا به عهد خود تا انتها وفادار ماندند و در میان امواج تیر‌ها نماز را اقامه کردند. این مشی پاسداری است.

وی بیان کرد: افرادی که در محلات اسلامی با این همه کارکرد‌های متنوع و متعدد که به همه مردم خدمت می‌کنند، آخرین کسانی هستند که میدان را ترک می‌کنند و تا ایشان هستند، سختی‌ها از بین می‌رود. فرماندهان بدانند این مسئله یک دستور اساسی ما است که همه پایگاه‌های مقاومت را با تکیه بر مساجد فعال کنند.

سردار سلامی تصریح کرد: فرماندهان سپاه‌های استانی تمامی ظرفیت ۶۰ هزار پایگاه را در اختیار محلات اسلامی قرار دهند. امروز محلات نقاط منفصل جامعه هستند و باید این‌ها را به خط ممتد و پیوسته تبدیل کنیم. تمام سطوح اجتماعی ما باید طعم و حلاوت این موضوع را بچشند که این مسئله نقطه مرکزی جهاد ما است. با این حرکت حجاب و عفاف هم رونق می‌گیرد و برخی بانوان ما که تحت تأثیر القائات دشمن قرا گرفته‌اند، بازخواهند گشت. در این صورت امر به معروف و نهی از منکر اقامه می‌شود.

برگزاری ۸ هزار مراسم شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور

داود منافی‌پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) روز سه‌شنبه، ۲۷ تیرماه طی نشستی خبری به تشریح برنامه‌های ۲۱ سال برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی پرداخت و گفت: این مراسم طی چند سال اخیر خیز گرفت و اگرچه به دلیل کرونا تعللی در آن ایجاد شد اما استقبال از آن دوباره اوج گرفته است.

وی ادامه داد: این برنامه در جوامع بشری سوالات زیادی ایجاد کرده و دشمنان اسلام در پی طرح شبهاتی هستند و از شش سال گذشته شبهاتی در واکنش به این حرکت در جهان ایجاد و مطرح کردند که جمهوری اسلامی در پی این است که عاشورا را به جهان معرفی کند و مطرح کردند که اصلا حضرت علی اصغر (ع) وجود نداشتند و سردمدار این مسئله عربستان بوده است.

وی در ادامه اعلام کرد: بیش از ۱۰۰ کارگاه دوخت لباس و بسته‌بندی در ایران و کشورهای منطقه در حال فعالیت هستند. برای خارج از کشور ۱۲۰ هزار لباس دوخته شده و این نذرنامه به ۱۱ زبان زنده دنیا بر روی این لباس‌ها نصب و به خارج از کشور ارسال شده و بیش از یک میلیون دست لباس دوخته شده است. این نذر برگرفته از قرآن است که مادر حضرت مریم فرزندش را نذر عبادت خداوند کرد‌ و قرآن می‌فرماید مادر می‌تواند فرزندی که در بطن دارد را نذر عبادت خدا کند.

وی با اشاره به اینکه امسال بیست و یکمین سال برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی است، گفت: سال اول ۸۰۰ مادر در این مراسم شرکت کردند اما تعداد مراسم در سال ۹۲ به دو هزار و ۵۰۰ جلسه رسید. در سال ۱۴۰۲ نیز هشت هزار مراسم در ۴۵ کشور جهان با حضور هشت میلیون شرکت کننده برگزار می‌شود. 

آغاز برنامه‎های عاشورایی محرم در سراسر کشور

متناسب نبودن جرم و مجازات در برخی مواد قانون «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب»

نشست اصل تناسب جرم و مجازات و تطبیق آن بر لایحه «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» روز ۲۷ تیرماه با حضور حجت‌الاسلام حجت‌الله فتحی به عنوان ارائه دهنده موضوع و حجت‌الاسلام غلامرضا پیوندی به عنوان دبیر علمی نشست برگزار شد.

در ابتدای این نشست که از سوی گروه فقه و حقوق پژهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، حجت‌الاسلام فتحی، ‌عضو هیئت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان کرد: شارع مقدس اصل تناسب جرم و مجازات را مورد اهتمام و توجه قرار داده است. در جرایم حدی نیز این اصل مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین، این اصول معیاری به ما می‌دهد که در چگونگی تعیین کیفر مبسوط‌ الید نیستیم؛ یعنی شارع مقدس فقط به بحث بازدارندگی توجه نداشته و مجازات را نیز برای جرایم مختلف در نظر گرفته است. 

عضو هیئت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه دقت لازم در برخی مواد قانون عفاف و حجاب وجود ندارد، تصریح کرد: جرم و مجازات در بسیاری از مواد این قانون با یکدیگر متناسب نیست. 

ورود دولت به حوزه مددکاری نفی وظیفه اجتماعی نیست

کرسی علمی - ترویجی «نقش دولت اسلامی در حوزه تأمین و مددکاری اجتماعی» با ارائه حجت‌الاسلام سید‌محسن قائمی، مدرس حوزه علمیه قم و نقد حجت‌الاسلام مصطفی کاظمی، مدرس حوزه و دانشگاه و حجت‌الاسلام محمد دهقانی، مدیرعامل مرکز علمی فرهنگی و نیکوکاری بشری برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید‌محسن قائمی، مدرس حوزه علمیه قم در این نشست با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه مددکاری اجتماعی گفت: این بحث به شدت غریب مانده و اثبات این مسئولیت دولت، جزء مسائلی است که در مباحث علمی به فراموشی سپرده شده است و از این حیث بحث بدیعی به شمار می‌رود.

این مدرس حوزه گفت: رویکرد کلی که نسبت به جامعه مددجویان وجود دارد، این است که صرف و خرج برای این جامعه، با ورود دولت می‌تواند بهتر و با نگاه جامع‌تری انجام شود و این طور نبوده که همواره دولت باعث خراب‌تر شدن امور مردمی شود. 

برگزاری رویداد «قلم» با محور شخصیت حضرت علی‌اکبر(ع)

سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، رویداد فرهنگی ـ هنری «قلم» را با محوریت شخصیت حضرت علی اکبر(ع) و با تدبر در سوره مبارکه قلم برگزار می‌کند.

از جمله اهداف این طرح می‌توان به معرفی مؤلفه‌های سبک زندگی حسینی با محوریت آموزه‌های عاشورایی، تعظیم و تکریم شعائر ومعارف اسلامی، هویت‌افزایی دینی انقلابی مخاطبان در مناسبت عظیم عاشورایی حسینی، معرفی شخصیت‌های کربلا (شخصیت حضرت علی اکبر(ع))، حمایت از هنرمندان در خلق اثر هنری و ادبی با رویکرد اسلامی، انس، مطالعه و تدبر در قرآن و عمل به آن به عنوان ضرورت زندگی توحیدی اشاره کرد.

از دیگر بخش‌‌های این طرح می‌توان به برگزاری نمایشگاه هنرهای قرآنی در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی‌خط، نقاشی، تصویرسازی و صنایع دستی با محوریت سوره مبارکه قلم اشاره کرد که فراخوان این نمایشگاه بعد از عاشورا اعلام می‌شود.

علاقه‌مندان برای اطلاع از جزئیات بیشتر این طرح می‌توانند به سایت isqa.ir مراجعه کنند.

برپایی طرح «بصیرت عاشورایی» در بیش از ۳ هزار بقعه متبرکه

نشست خبری حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با موضوع سوگواره بصیرت عاشورایی و اجرای طرح شمیم حسینی روز ۲۸ تیرماه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام عادل طی سخنانی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) به تشریح برنامه‌های سازمان اوقاف در ایام ماه محرم پرداخت و بیان کرد: نهضت سیدالشهدا(ع) درس‌های بزرگی را برای بشریت به همراه داشت و امروز هر حادثه‌ای که در جهان با محور آزادی‌خواهی رخ می‌دهد، رنگ و بوی حسینی دارد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: بیش از ۸۰۰ هیئت مذهبی در بقاع متبرکه مستقر شده و به اجرای برنامه در این‌‌ خصوص می‌پردازند‌. برخی موقوفات معروف مانند موقوفه طهماسب‌آباد کرمان، موقوفه محمدرضا کلانتر آمل و ... از جمله وقفیاتی هستند که عواید آن‌ها برای این طرح در نظر گرفته شده است. البته با حمایت اوقاف بخش اندکی از هزینه‌های هیئت‌ها و جلسات عزاداری تأمین می‌شود و خیران و نیکوکاران نیز باید به این حوزه ورود بیشتری داشته باشند و از جلسات مذهبی حمایت کنند.

وی‌ با اشاره به طرح دوم سازمان اوقاف در این ایام با عنوان «بصیرت عاشورایی» بیان کرد: این طرح در دهه اول محرم در سه هزار و ۲۹۳ بقعه متبرکه در قالب ۲۲ هزار و ۶۰۵ برنامه اجرا می‌شود. در این راستا جلسات فراوانی با نخبگان و مداحان کشوری برگزار شده و نظرات ایشان برای اجرای برنامه‌های طرح اخذ شد. 

آغاز برنامه‎های عاشورایی محرم در سراسر کشور

اعلام روزشمار هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر

ستاد امر به معروف و نهی از منکر شعار هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر امسال را «امر به معروف و نهی از منکر، نهضت حسینی، جامعه متعالی» اعلام و روزشمار هفته احیای امر به معروف را معرفی کرد.

چهارشنبه ۲۸ تیرماه «امر به معروف و نهی از منکر، سلامت سازمانی، افزایش بهره‌وری»، پنجشنبه ۲۹ تیرماه «امر به معروف و نهی از منکر، مسئولیت‌پذیری، نظارت همگانی»، جمعه ۳۰ تیرماه «امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، تحکیم خانواده» و شنبه ۳۱ تیرماه «امر به معروف و نهی از منکر، آموزش عمومی، جامعه سالم» نام‌گذاری شده است.

برای یکشنبه یکم مردادماه عنوان «امر به معروف و نهی از منکر، شهروند مسئول، بهبود سرمایه اجتماعی»، برای دوشنبه دوم مردادماه «امر به معروف و نهی از منکر، تشکل‌های مردمی، کنشگری مؤثر» و برای سه‌شنبه سوم مردادماه «امر به معروف و نهی از منکر، قانون‌گرایی، نظم اجتماعی» انتخاب شده است.

خبرنگاران ایکنا برگزیده جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی شدند

دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها با معرفی نفرات برتر در ۹ بخش خبر، گزارش خبری، مصاحبه، گزارش، یادداشت و سر مقاله، مقاله و نقد، تیتر، عکس و بخش ویژه و اهدای نشان ارادت به این برگزیدگان در بقعه خواهر امام رضا(ع) در رشت پایان یافت.

در این جشنواره دو خبرنگار ایکنا نیز در میان برگزیدگان قرار گرفتند. در بخش مصاحبه، محسن حدادی کاریزی از تهران با اثر «روایت دلدادگی بازرگان سیک به امام رضا(ع)» شایسته تقدیر شد و در بخش ویژه نیز علی فرج‌زاده از قم با اثر «مهارت گفت‌وگو را از امام رضا(ع) بیاموزیم» به مقام دوم رسید.

یادآور می‌شود، ۲ هزار و ۶۵۰ اثر از ۳۱ استان کشور به دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور از ۱۶ روزنامه سراسری، ۲۳ نشریه محلی، ۲۰ خبرگزاری و ۲۴ پایگاه خبری ارسال شده بود که مورد ارزیابی قرار گرفت.

ارسال ۳۳ هزار اثر به جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد

نشست خبری «یازدهمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد» روز شنبه، ۲۴ تیر در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

مجتبی دانشور، دبیر یازدهمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد در این نشست بیان کرد: این جشنواره از شهریور سال ۱۴۰۱ با هدف توسعه و ارتقای فرهنگ تولید محتوای الکترونیکی کلید خورد. محتوای صوتی، پادکست، گرافیک متحرک، بازی‌های تعاملی، تصویر سه بعدی، واقعیت مجازی موارد در نظر گرفته شده برای شرکت در یازدهمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۳ هزار اثر در یازدهمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد شرکت کردند ادامه داد: شاهد استقبال خوبی از این جشنواره بودیم و فرایند فراخوان جشنواره دو مرحله تمدید شد. یکی از اهداف اصلی جشنواره ارتقای مهارت فنی تولید محتوا در بین معلمان بود. بحث ارتقای مهارت‌ها در قالب کارگاه‌های آموزشی در نظر گرفته شد که در دو بخش استانی و ستادی کارگاه‌هایی به همین منظور برگزار شد. بیش از ۱۵ هزار نفر در کارگاه‌های آموزشی شرکت کردند.

رويداد ملى «خانواده و فرهنگ عامه» آغاز به کار کرد

نشست تخصصى فعالان حوزه خانواده و آيين اهداى احكام رويداد ملى «خانواده و فرهنگ عامه» با حضور انسیه خزعلی، معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده، اعضاى شوراى سياست‌گذارى و مسئولان كارگروه‌ها و مشاوران زنان و خانواده دستگاه‌ها، شنبه ۲۴ تیرماه در ساختمان كوثر نهاد رياست جمهورى برگزار شد. 

خزعلی، معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده در این نشست پیام رئیس‌جمهور به مناسبت روز ملی خانواده را قرائت کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بر امر فرهنگی ‌و اصلاح فرهنگ عمومی تأکید کرده‌اند. ایشان در جایی فرهنگ را به هوا و در جای دیگر فرهنگ را به روح جامعه تعبیر می‌کنند و می‌خواهند همه اعضای جامعه در این حوزه احساس مسئولیت کنند. در این رویداد بنا داریم به فرهنگ به عنوان زمینه‌ساز و نمایانگر تمدن در زمینه خانواده بپردازیم.

وی با ابراز تأسف از اینکه در حوزه فرهنگ با کمبود برنامه تخصصی، مهارتی مواجهیم، اظهار امیدواری کرد که این برنامه در این حوزه با توفیق روبرو شود و افزود: هدف از این رویداد، تثبیت فرهنگ خوب و میراث ناملموسمان در حوزه خانواده و اصلاح و ترفیع مواردی که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، است.

انتهای پیام
captcha