40 مبلغ دینی به مناطق مختلف قشم اعزام شدند
کد خبر: 4156276
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
در آستانه ماه محرم؛

40 مبلغ دینی به مناطق مختلف قشم اعزام شدند

رییس تبلیغات اسلامی قشم از اعزام ۴۰ مبلغ و مبلغه در آستانه ماه محرم به شهرها و روستاهای این جزیره خبر داد و گفت: ۱۰ نفر از این مبلغان دینی از حوزه علمیه قم و مابقی از روحانیون مقیم و مستقر در سرزمین آب و آفتاب هستند.

ارسالی/ ۴۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف قشم اعزام شدندبه گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی قشم، حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی رئیس تبلیغات اسلامی قشم اظهار کرد: روحانیون اعزامی در قالب طرح هجرت، مستقر، پایگاه‌های اجتماعی و امامان محلات در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه ماه محرم فعالیت دارند.

وی ادامه داد: این مبلغان دینی در اماکن مذهبی شهرها و روستاهای این جزیره حاضر شده و در هیات ها و مجالس عزاداری به معرفی و تبیین آموزه‌های عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) پرداخته و در این خصوص سخنرانی می‌کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم توضیح داد: تبیین معانی و مصادیق وسیع امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، پاسخ به شبهات جوانان، تقویت نگرش آحاد جامعه به امربه‌معروف، بیان مباحث اعتقادی، اخلاقی، توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی و امیدآفرینی در جامعه از برنامه‌های این مبلغان دینی در دهه اول ماه محرم است.

کاظمی با بیان اینکه تبیین اهداف و فلسفه قیام امام حسین (ع)، محور اصلی سخنرانی تمامی این مبلغان دینی در ماه محرم در سرتاسر این جزیره خواهد بود، گفت: نشست‌های مختلف از چند روز گذشته با هیات های مذهبی، مداحان و روحانیون برگزار شده است و تاکنون ۵۸ عنوان ویژه برنامه ماه محرم برنامه‌ریزی‌شده است.

شهرستان قشم دارای ۲ بقعه متبرکه، حدود ۳۲۰ مسجد، ۲۰ حسینیه و تکایا و یک مهدیه است.

انتهای پیام
captcha