رقابت ۹۰۰ حافظ قرآن در مرحله دوم هجدهمین آزمون‌ اعطای مدرک + فیلم
کد خبر: 4156014
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

رقابت ۹۰۰ حافظ قرآن در مرحله دوم هجدهمین آزمون‌ اعطای مدرک + فیلم

مرحله دوم هجدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم از ۲۴ تا ۲۸ تیرماه ماه ۱۴۰۲ به صورت متمرکز در استان تهران و با شرکت حدود ۹۰۰ حافظ قرآن کریم در رشته‌های ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم در آستان عبدالعظیم حسنی(ع) در حال برگزاری است. 

به گزارش ایکنا، مرحله دوم هجدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم از صبح شنبه ۲۴ تیرماه ماه ۱۴۰۲ به صورت متمرکز در استان تهران و با شرکت حدود ۹۰۰ حافظ قرآن کریم در رشته‌های ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) در حال برگزاری است. 

حجت‌الاسلام اسماعیل کاظمی، رئیس اداره قرآنی تبلیغات اسلامی استان تهران، در ارتباط با برگزاری مرحله دوم و شفاهی آزمون‌های حفظ قرآن کریم در هفته جاری اظهار کرد: ۹۰۰ نفر از ۱۳۵۱ نفر مرحله اول کتبی به این مرحله راه پیدا کرده‌اند.

وی افزود: به طور نسبی دو سوم واجدین شرایط مرحله دوم از بانوان هستند. حافظان در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰، ۳۰، جزء قرآن کریم در بخش حُسن حفظ با هم به رقابت می‌پردازند که در صورت قبولی در این بخش، تجوید، صوت و لحن حافظان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره قرآنی تبلیغات اسلامی استان تهران تاکید کرد: در پایان این مرحله و در صورت دریافت امتیاز لازم، مدرک سطح یک تا پنج به این عزیزان اعطا خواهد شد. آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم سال جاری از ۲۴ تا ۲۸ تیر ماه در دانشگاه علوم قرآن و حدیث شهر ری برگزار می‌شود.

کاظمی در پایان تاکید کرد: حفاظ محترمی که این آزمون را با موفقیت به پایان برسانند؛ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، موفق به کسب مدرک رسمی «معادل مدرک دانشگاهی» نیز خواهند شد.

آزاده حاجی‌غلامی

انتهای پیام
captcha