جایزه ملی کیفیت ایران الگویی قابل تحسین برای جهان اسلام ارائه کرده است
کد خبر: 4155633
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
دبیرکل اسمیک:

جایزه ملی کیفیت ایران الگویی قابل تحسین برای جهان اسلام ارائه کرده است

احسان اووت با بیان اینکه جایزه ملی کیفیت ایران به دلیل تلاش‌ها و اقدامات همه جانبه صورت پذیرفته از سال 2001، از ساختاری محکم و جامع برخوردار است، تصریح کرد: امروز شاهدیم که چگونه این امر برای کشور شما به شکل بی‌نقص و عالی عمل کرده و با ارائه یک مدل کیفیت برای جهان اسلام، این اقدام را بیش از پیش ارتقا داده است.

«احسان اووت»، دبیرکل مؤسسه استاندارد و اندازه‌شناسی سازمان همکاری‌های اسلامی(اسمیک)

 به گزارش خبرنگار ایکنا، «احسان اووت»، دبیرکل مؤسسه استاندارد و اندازه‌شناسی سازمان همکاری‌های اسلامی(اسمیک) طی سخنانی امروز، 26 تیر در مراسم هفدهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران مبتنی بر مدل کیفیت جهان اسلام بعد از سلام و درود به مهمانان حاضر در مراسم از جمله آیت‌الله رشاد، رئیس حوزه علمیه امام رضا(ع)، اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و مخبر، معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: باعث افتخار اینجانب است که امروز در مراسم جایزه ملی کیفیت ایران در کنار شما هستم، جایزه‌ای که دارای الگویی منحصر به فرد با اولویت کیفیت محصول، رضایت مشتریان و حمایت از حقوق مصرف‌کننده و همچنین تلفیق ارزش‌های اسلامی با سیستم کیفیت است.

وی افزود: فرصت را مغتنم شمرده و از سازمان ملی استاندارد ایران برای سازماندهی و برگزاری برنامه امروز و دعوت از بنده برای مشارکت در این رویداد مهم در شهر تهران، شهری با میراث غنی تاریخی و فرهنگی، قدردانی می‌کنم.

گزارش تصویری مراسم هفدهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران در سالن اجلاس سران تهران را در صفحه عکس خبرگزاری ایکنا مشاهده کنید.

احسان اووت با بیان اینکه جایزه ملی کیفیت ایران به دلیل تلاش‌ها و اقدامات همه جانبه صورت پذیرفته از سال 2001، از ساختاری محکم و جامع برخوردار است، گفت: بررسی مدل‌های متعدد کیفیت و پی‌ریزی مناسب‌ترین آنها برای ایران، مطمئناً کار آسانی نبوده است. اما امروز  شاهدیم که چگونه این امر برای کشور شما به شکل بی‌نقص و عالی عمل کرده و با ارائه یک مدل کیفیت برای جهان اسلام، این اقدام را بیش از پیش ارتقا داده است.

جایزه ملی کیفیت ایران الگویی قابل تحسین برای جهان اسلام ارائه کرده است

وی افزود: نقش الگوی کیفیت در افزایش بهره‌وری و اثربخشی محصولات و خدمات، انکارناپذیر است و اثر آن بر رشد و توسعه کشورهای اسلامی بی‌نیاز از توضیح بیشتر است. با توجه به مزایای رویکرد سیستماتیک، راهبردی و بلند مدت که به درستی هم استقرار یافته باشد، داشتن یک مدل کیفیت قدرتمند، باعث رونق اقتصادی، اشتغال و نیز تولید خواهد شد.

دبیرکل اسمیک خاطرنشان کرد: با این حال، فضای کسب و کار، به همان شکل باقی نماند و ما شاهد این بودیم که چگونه در دهه‌های اخیر دستخوش تغییرات سریع شد و مطمئناً در سال‌های پیش رو نیز به میزان قابل توجه و حتی سریعتر تغییر خواهد کرد. همه سازمان‌ها، با رقابت بزرگتری نسبت به گذشته رو به رو هستند. به دلیل دیجیتالی شدن، این روزها حتی شرکت‌های کوچک نیز با رقبای جهانی رقابت می‌کنند.

احسان اووت افزود: بنابراین، مدل‌های کیفی ثابت کرده‌اند که بیش از قبل اهمیت دارند. تحقیقات فراوان عملی، آنچه را که ما قبلاً در طولانی مدت در عمل دیده‌ایم ثابت کرده‌اند. شرکت‌هایی که تعالی کسب و کار را تنظیم و مستقر کرده‌اند، موفق‌تر از شرکت‌هایی هستند که این کار را انجام نداده‌اند.

این یک واقعیت است که تمایل مداوم به تعالی کسب و کار تأثیر مثبتی بر موفقیت بلندمدت یک سازمان دارد. شرکت‌های با سطح بالای تعالی تجاری، کارآمدتر بوده، مزیت رقابتی آشکار داشته، نوآورتر هستند و به نتایج اقتصادی بهتری دست می‌یابند. علاوه بر این، آنها کارفرمایان  جالب توجهی هستند که می‌توانند کارکنان ارزشمند را بهتر حفظ کنند. کارکنان انگیزه بالاتر در نتیجه عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند. این شرکت‌ها مزایای آشکاری در مواجهه با چالش‌های آینده دارند.

جایزه ملی کیفیت ایران الگویی قابل تحسین برای جهان اسلام ارائه کرده است

وی خطاب به حضار گفت: محیط کسب و کار دشوار و بهبود رقابت‌پذیری درحال پیچیده‌تر شدن است. ظهور مسائل اجتماعی جدید، کمبود فزاینده بودجه عمومی، حفظ منابع طبیعی و افزایش خطرهای مرتبط با فناوری دیجیتال، جهانی شدن و تحولات رفتار مشتری و مصرف‌کننده، همگی روش‌های تفکر، عمل و پیش‌بینی مدل‌های مدیریت کسب و کار را تغییر می‌دهند. در زمان تحولات و عدم قطعیت، مجدداً نیاز فزاینده‌ای به مدل‌های قوی برای بهبود رقابت‌پذیری، پایداری و عملکرد وجود دارد.

احسان اووت گفت: به همین دلیل است که ارتقای مدل‌های کیفیت کسب‌وکار و ترویج اجرای آن‌ها یکی از اولویت‌های عصر جدید است. از این رو باید در پیروی از روندهای جدید دقت کرده و پاسخگویی به آنها به بهترین شکل ممکن، عمل کنیم. در این راستا به ایران به عنوان یکی از اعضای محترم SMIIC به دلیل تعهد و تلاش‌های فراوان برای ارائه و تدوین الگوی کیفیت جهان اسلام تبریک می‌گویم.

وی افزود: این ابتکار همچنین با توجه به اینکه استانداردها و زیرساخت‌های کیفیت بخش‌های اساسی مدل‌های کیفیت هستند، در دستور کار ما نیز قرار دارد. به دنبال پیشنهاد ایران برای پذیرش این مدل در درون ساختار SMIIC، با تبادل نظر انجام شده تصمیم گرفته‌ایم که کمیته استانداردهای ارزیابی انطباق SMIIC بستری برای بررسی این مدل باشد.

به عنوان یک سازمان استاندارد بین دولتی، به خوبی از اهمیت این ابتکار آگاه هستیم و معتقدیم که این گونه رویدادها که شامل اتفاقات منحصر به فرد، سخنرانی‌ها و تبادل بهترین شیوه‌ها در تعالی کسب و کار هستند، نقش کلیدی برای تکامل شیوه‌های کیفی ایفا خواهند کرد.

وی در پایان گفت: داشتن یک مدل کیفیت انحصاری که ارزش‌های ما را تعیین کند یک ابتکار عالی است ، بنابراین باید از همه منابع موجود برای گسترش اجرای آن استفاده و هر جا که لازم باشد از آن حمایت  قاطع کنیم. مایلم صمیمانه از سازمان ملی استاندارد ایران(INSO) برای میزبانی این رویداد عالی قدردانی کرده و به ایشان برای افزایش آگاهی در مورد مدل‌های کیفیت تبریک بگویم.

گفتنی است، مؤسسه استاندارد و اندازه‌شناسی سازمان همکاری‌های اسلامی (اسمیک)، مهم‌ترین تشکل در زمینه تدوین استاندارهای حلال در زمینه‌های غذایی، بهداشتی، گردشگری، سیستم مدیریت و سایر زمینه‌های مرتبط نظیر اندازه‌شناسی، تأیید صلاحیت و ارزیابی انطباق و مورد قبول ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) است که ایران یکی از 13 عضو هیئت مدیره این مؤسسه است.

این مؤسسه علاوه بر موضوعات حلال، در سایر زمینه‌ها و در ۱۶ کمیته فنی به همراه کمیته ارزیابی انطباق، استانداردهای مورد نیاز کشورهای عضو را تدوین می‌کند. سازمان ملی استاندارد ایران به نمایندگی از کشورمان عضو فعال همه کمیته‌های مذکور بوده و مسئولیت دبیرخانه کمیته فنی ۶ با عنوان محصولات کشاورزی را به عهده دارد و یکی از فعال‌ترین کشورهای عضو کمیته‌های فنی مؤسسه اسمیک است.

انتهای پیام
captcha