جشنوارۀ شعر «سروت اَمرداد» در گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 4155451
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

جشنوارۀ شعر «سروت اَمرداد» در گیلان برگزار می‌شود

دبیر علمی جشنواره استانی شعر «سروت اَمرداد» گفت: این جشنواره برای اولین بار در استان گیلان در راستای ارج‌گذاری به فرهنگ و ادبیات پارسی و آیینی در دو بخش «آزاد» و «ستایش و سوگ سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران و خاندان گرامی او» برگزار می‌شود.

جشنوارۀ استانی شعر «سروت اَمرداد» در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسماعیل محمدپور، دبیر علمی جشنواره استانی شعر «سروت اَمرداد» امروز، 25 تیرماه در جمع خبرنگاران از برگزاری این جشنواره برای نخستین بار خبر داد و اظهار کرد: جشنواره استانی شعر «سروت اَمرداد» در راستای ارج‌گذاری به فرهنگ و ادبیات پارسی و آیینی به اهتمام سه ناشر استانی «انتشارات رَج»، «انتشارات آوای غزل» و «انتشارات گیل و دیلم» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه «سروت اَمرداد» به معنی «سرود جاودانگی» است، افزود: این جاودانگی به مقام حضرت سیدالشهدا(ع) بر می‌گردد که کم‌کم به روزها و شب‌های سوگواری این امام شهید نزدیک می‌شویم و این موضوع بخش ویژه جشنواره را تشکیل می‌دهد.

این شاعر و پژوهشگر گیلانی گفت: جشنواره در دو بخش «آزاد» و «ستایش و سوگ سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران و خاندان گرامی او» برگزار می‌شود و هر شرکت‌کننده می‌تواند تا 15 مردادماه در قالب شعر سنتی و شعر نو، حداقل 25 قطعه مرتبط با موضوعات جشنواره به نشانی پست الکترونیکی jashnvarehg@gmail.com ارسال کنند.

محمدپور با دعوت از تمامی شاعران استان برای شرکت در جشنواره گفت: سه کتاب برگزیده جشنواره با سرمایه‌گذاری انتشارات رَج، انتشارات آوای غزل و انتشارات گیل و دیلم چاپ و منتشر خواهند شد. آیین اختتامیه جشنواره «سروت اَمرداد» در شهریور ماه امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha