مراسم بزرگداشت «حبیب‌الله معلمی» برگزار شد + عکس
کد خبر: 4155052
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵

مراسم بزرگداشت «حبیب‌الله معلمی» برگزار شد + عکس

مراسم بزرگداشت «حبیب‌الله معلمی» حماسه‌سرای دفاع مقدس، شامگاه جمعه، 23 تیر در دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.

مراسم بزرگداشت «حبیب الله معلمی»به گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب‌الله معلمی، حماسه سرای دفاع مقدس با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا، شاعران، مداحان، پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، اهالی فرهنگ و هنر استان خوزستان و خانواده این شاعر دفاع مقدس شامگاه جمعه 23 تیر در دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سیدعلیرضا شفیعی، دبیر حلقه ادبی مشکات، با اشاره به آیه ۳۲ سوره مائده به نقل روایتی در ذیل آیه شریفه از پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: طبق این روایت هرکس تاریخ مؤمنی را بنگارد، گویا او را زنده کرده است.

وی با اشاره به اهمیت شخصیت مرحوم معلمی در عرصه ادبیات دفاع مقدس ابراز امیدواری کرد که این همایش، مقدمه برگزاری کنگره ملی نوحه «حبیب‌الله» در استان خوزستان باشد.

در بخش دیگری از برنامه، ابراهیم سنایی از شاعران پیشکسوت خوزستان و از ملازمان استاد معلمی، به بررسی جایگاه نوحه در ادبیات فارسی پرداخت و گفت: آثار و ارزش‌های دفاع مقدس امثال مرحوم معلمی هستند نه تانک‌های آتش گرفته و ادوات جنگی. مرحوم معلمی در کوتاه‌ترین زمان، عجیب‌ترین و مؤثرترین نوحه‌ها را می‌سرود.

صادق آهنگران، نیز در ادامه به بیان خاطراتی از استاد معلمی پرداخت و گفت: مرحوم معلمی کشاورزی می‌‎کرد و کار بسیار سختی داشت ولی با این وجود هیچ گاه برای نوحه سرایی اظهار خستگی نمی‌کرد؛ گاهی همان جا سر زمین می‌نشستیم و شعر خلق می‌شد. گاهی غروب از کار می‌آمد، به لحاظ جسمی خسته به نظر می‌آمد اما روحش همچون جوانی تازه نفس، مشتاق و آماده کار بود. نماز را که می‌خواندیم شروع می‌کرد و گاهی تا پاسی از شب مشغول هماهنگی نوحه برای عملیات روز بعد بودیم. مرحوم معلمی درویش نبود اما زندگی‌اش درویشی بود. در خانه‍‌اش به روی همه باز بود به ویژه ایام محرم که پاتوق همه ما منزل ایشان بود.

شعرخوانی حجت کفشیری در رثای مرحوم معلمی و اهدای تمثالِ نقاشی شده استاد معلمی به خانواده‌اش، از دیگر برنامه‌های این بزرگداشت بود.

گفتنی است؛ این برنامه به همت حلقه ادبی مشکات و با همراهی و همکاری حوزه هنری استان خوزستان، جامعه ایمانی مشعر و دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان برگزار شد. 

انتهای پیام
captcha