تولید اولین ویدئو آموزشی ساخت پادکست با هوش مصنوعی
کد خبر: 4154365
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
از سوی مرکز آموزش سازمان قرآنی دانشگاهیان انجام گرفت

تولید اولین ویدئو آموزشی ساخت پادکست با هوش مصنوعی

صادق بابایی، مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور از برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی هوش مصنوعی در این مرکز خبر داد. 

تولید اولین ویدئو آموزشی تولید پادکست با هوش مصنوعی

صادق بابایی، مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن اعلام این مطلب، هوش مصنوعی را ابزاری قدرتمند برای یادگیری مؤثر و بهبود فرایند آموزشی دانست و عنوان کرد: با پیشرفت هوش مصنوعی، فرایند آموزش وارد دوران جدید و نوآورانه‌ای شده و به ما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از الگوریتم‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته، فرآیند یادگیری را کارآمدتر و موثرتر تعریف کنیم. 

مدیر مرکز آموزش سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با تأکید بر اینکه با استفاده از هوش مصنوعی، می‌توان تجربه آموزشی فراگیران را به سطح جدیدی ارتقا داد، تصریح کرد: در آموزش از طریق هوش مصنوعی، محدودیت‌های کمتری در جهت پیشبرد یادگیری داریم و با دستیابی به روش‌های نوین به بهترین نتیجه ممکن در یادگیری دست خواهیم یافت.

وی تصریح کرد: با توجه به بین‌المللی بودن خبرگزاری ایکنا، لزوم تولید محتوا به زبان‌های دیگر و با روش‌های و استاندارهای جهانی به عنوان یک ضرورت احساس می‌شود، چرا که تولید محتوا به زبان‌های غیرفارسی ما را قادر می‌سازد تا بتوانیم خدمات با کیفیت بهتری به مخاطبان و خبرنگاران غیرفارسی‌زبان، بصورت مستقیم و با روش‌ها به‌روز ارائه کنیم. 

بابایی با اشاره به تلاش مرکز در جهت پیشرو بودن در آموزش‌های حوزه رسانه و خبر با بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا، افزود: دوره آموزشی جدیدی با عنوان تولید پادکست با استفاده از Chat GPT و ابزارهای هوش مصنوعی در این مرکز طراحی شده که یک قدم رو به جلو و مهم در حوزه آموزش مجازی است. فرآیند تولید این دوره کاملاً با بهره‌گیری از ابزارهای هوش مصنوعی، تبدیل متن به صوت، آواتارهای دیپ فیک و ابزارهای بررسی داده و تولید محتواست که به طور قطع یک تجربه یادگیری جذاب را ارائه خواهد کرد.

مدیر مرکز آموزش سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور ادامه داد: این دوره با هدف ارائه تجربه یادگیری جامع در زمینه پادکست‌سازی و هوش مصنوعی طراحی شده است. طی این دوره، شرکت‌کنندگان با کاوش در حوزه‌های پادکست و هوش مصنوعی یاد خواهند گرفت که چگونه با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، بارش فکری مشترک داشته باشند، متن پادکست را تولید کنند، موضوعات جدید را ایجاد و  مطالب را طرح‌بندی کنند و همچنین ویرایش اسکریپت‌های خود را انجام دهند.

مدیر مرکز آموزش ادامه داد: همچنین در این دوره از مجموعه وسیعی از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT، Bing AI، Poe.com، Podcastle.ai، Audacity، Adobe Podcast، SparkToro، Google Trends و بسیاری دیگر استفاده خواهد شد. پلتفرم‌های مختلف انتشار پادکست مانند Anchor، Apple Podcasts و Spotify نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت. همچنین در مورد پلتفرم‌های کشف ابزارهای هوش مصنوعی و افزونه‌ها و پلاگین‌های مرتبط در مرورگرهای Google Chrome، Microsoft Edge و Firefox نیز صحبت خواهد شد.

تولید اولین ویدئو آموزشی تولید پادکست با هوش مصنوعی

بابایی در پایان تصریح کرد: این دوره آموزشی می‌تواند برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها در عرصه پادکست، تجربه یادگیری جامعی ارائه کند و تدریس دوره‌هایی از این قبیل نقش تحول‌بخش هوش مصنوعی در شکل دادن به آینده یادگیری دیجیتال را نشان می‌دهد.

انتهای پیام
captcha