ابراز تأسف سوئد درباره هتک حرمت قرآن‌ کافی نیست
کد خبر: 4153022
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۹
قدیری ابیانه:

ابراز تأسف سوئد درباره هتک حرمت قرآن‌ کافی نیست

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک معتقد است ابراز تأسف از سوی سوئد درباره موضوع قرآن‌سوزی کافی نیست، این کشور باید محکوم شود و در این میان واکنش کشورهای اسلامی بسیار مهم است.

محمدحسن قدیری ابیانه

محمدحسن قدیری‌ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، درخصوص اتفاقات اخیر مربوط به قرآن‌سوزی در سوئد، گفت: قرآن‌سوزی نتیجه اسلام هراسی است؛ دلیل اسلام هراسی این است که اگر مردم غرب یا کشورهای دیگر کنجکاو شوند و درباره اسلام و قرآن مطالعه کنند قطعاً اسلام را خواهند پذیرفت؛ بنابراین سردمداران مردم را از طریق اسلام‌هراسی و تحریف به قضاوت غلط درباره اسلام سوق می‌دهند زیرا اگر اطلاع از اسلام باعث دوری از اسلام می‌شد اصلاً نیازی به اسلام هراسی و تحریف نبود.

وی افزود: در مقابل اسلام‌هراسی باید تلاش کنیم که کنجکاوی در مردم کشورهای غرب ایجاد شود که درباره اسلام و قرآن مطالعه کنند؛ مقام معظم رهبری نیز با صدور نامه‌ای خطاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی از آن‌ها درخواست کرده‌اند که اسلام را از منشأ قرآن بشناسند نه کتاب‌هایی که در حوزه قرآن نوشته شده زیرا اکثر این کتاب‌ها مطالب تحریف‌آمیز به همراه دارد؛ این افراد با مراجعه به قرآن برداشت‌هایی خواهند کرد که ممکن است چنین برداشت‌هایی تا به امروز در افکار عمومی وجود نداشته است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه افرادی که قرآن‌سوزی انجام می‌دهند یک بار هم قرآن را نخوانده‌اند؛ اظهار کرد: رئیس حزب هلندی دستور می‌دهد که فیلمی علیه اسلام تولید کنند و معاون حزب را مأمور می‌کند که درباره اسلام تحقیق کند و فیلم مؤثرتری علیه اسلام بسازد اما آن معاون که درباره اسلام مطالعه می‌کند به حقانیت اسلام پی می‌برد و مسلمان می‌شود؛ لذا باید از فرصت‌های بزرگ در مقابل اسلام هراسی از سوی دشمنان استفاده کرده و موج اسلام‌شناسی راه بیندازیم. در چنین شرایطی با استفاده از اینترنت می‌توانیم به مصاف با اسلام‌هراسی برویم و اسلام واقعی را معرفی کنیم که این فرصت بسیار مغتنم است و باید مورد استفاده قرار گیرد.

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک درباره اینکه چرا در خصوص توجیه قرآن‌سوزی شعار آزادی بیان سر می‌دهند، گفت: غربی‌ها اصولاً جنایت‌هایشان را هوشمندانه تزئین می‌کنند تا افکار را منحرف کنند مثلاً جنگ و کشتار می‌کنند می‌گویند برای صلح است، کشورها را استعمار و غارت می‌کنند می‌گویند برای نجات مردم از فقر است و قرآن‌سوزی را در راستای اسلام هراسی انجام می‌دهند و می‌دانند که این کار خطا است اما برای توجیه آن شعار آزادی سر می‌دهند در صورتی خود این کشورها آزادی ندارند، مثلاً در فرانسه حتی توهین به رئیس جمهور جرم سنگینی محسوب می‌شود.

وی درباره واکنش‌های جهان اسلام نسبت به قرآن‌سوزی در سوئد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه واکنش‌های خوبی را شاهد بودیم، سطح مجامع اسلامی و افکار عمومی سوئد را محکوم کردند؛ سوئد حماقت کرد که اجازه قرآن سوزی در ایام حج و عید قربان داد چراکه با این اقدام همه مسلمانان را علیه خودشان بر انگیختند.

قديری‌ابیانه بیان کرد: خوشبختانه ترکیه اعلام کرده به دلیل قرآن‌سوزی در سوئد با عضویت سوئد در ناتو مخالفت خواهد کرد که این اقدام ضربه عمیقی به کشور سوئد است. اقدامات کشورهای اسلامی در مواجه با چنین اتفاقاتی باید قاطع باشد، مثلاً استفاده از کالاهای سوئدی و قراردادها تحریم شود و قطع رابطه با سوئد صورت گیرد.

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک تصریح کرد: ابراز تأسف از سوی سوئد درباره این موضوع کافی نیست و باید این کشور محکوم شود، ما هرگز اجازه نخواهیم داد به مقدسات اسلامی ضربه‌ای وارد شود؛ غربی‌ها به دنبال منافع خود هستند و اگر احساس کنند منافعشان در خطر خواهد بود حاضرند قرآن‌بوسی را هم راه بیندازند، بنابراین واکنش و اقدامات کشورهای اسلامی در مواجه با این چنین اتفاقات بسیار مهم است.

قدیری‌ابیانه در پایان خاطرنشان کرد: دولت سوئد بابت جنایتی که نسبت به قرآن انجام داد باید مجازات شود تا این مجازات برای دیگران عبرت‌آموز باشد و بدانند که اهانت به اسلام بدون پاسخ نخواهند ماند.

انتهای پیام
captcha