جشن غدیر در تمام روستاها برگزار شود
کد خبر: 4152751
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
آیت‌الله دژکام:

جشن غدیر در تمام روستاها برگزار شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اهمیت بزرگداشت عید غدیر، از دهیاران خواست تا کمک کنند در روستاهای خود نام و یاد و جشن و اطاعت از مولای متقیان علی(ع) راه بیفتد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس شب گذشته، 13 تیرماه در کارگاه آموزشی «توسعه و فرهنگ علوی با رویکرد نشر مفاهیم و ارزش‌های حکومت‌داری از سیره امام علی(ع)» ویژه دهیاران و بخشداران استان که در شیراز برگزار شد، با اشاره به آیه 7 سوره محمد گفت: خداوند در قرآن کریم خطاب به اهل ایمان، می‌فرماید اگر خدا را یاری کنید (یعنی دین و پیغمبر خدا را) خدا هم شما را یاری کند و ثابت قدم گرداند.

وی با بیان اینکه مسئله غدیر و روز شهرداری و دهیاری‌ها در یک نقطه ارتباط پیدا می‌کنند، افزود: مسلماً مسئولیت دهیاری، بخشداری، فرمانداری، شهرداری و استانداری نمایندگی کردن از دولت است و در مجموعه‌ای که فعالیت دارند، توقعات بسیار زیاد و امکانات کم است اما باید بدانیم کلید موفقیت مسلمانان و پیروان قرآن در این‌گونه کارها، در قرآن کریم این‌گونه تعریف شده است که اگر خدا را کمک دهید، خدا هم به شما کمک می‌دهد.

آیت‌‌‌الله دژکام با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی شهرداران و دهیاری‌ها تصریح کرد: دغدغه همه این افراد برای خدمت به مردم است و اگر می‌خواهیم این دغدغه منتهی به موفقیت شود، باید خداوند کمک کند و اگر می‌خواهیم خداوند به ما کمک کند، باید همت کرد و در جایی که خداوند فرموده است کمک دهید، کمک دهیم.

امام جمعه شیراز یادآور شد: در روز عید غدیر پیامبر(ص) همین مضمون آیه را دعا کرد و فرمود که «اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ»، هر کس علی‌بن ابیطالب(ع) را در ولایت و امامتش کمک دهد، خداوند او را کمک دهد و یکی از این‌گونه اقدامات در همین کاری است که ادامه ولایت مولا علی(ع) است. وقتی مسئولان به مولا امیرالمؤمنین(ع)، مدیریت آن‌ها ولایی می‌شود و خداوند هم قول داده است که کمک می‌دهد و پیامبر(ص) هم در این راستا دعا کرده است.

وی با یادآوری اینکه هرجا مشکل داریم از مولاعلی(ع) کمک می‌گیریم و هیچ‌فردی از صدا زدن نام علی(ع) ناامید نشده است زیرا دست آن حضرت دست یداللهی است و انسان را از زمین بلند می‌کند، از دهیاران خواست تا کمک کنند در روستاهای خود نام و یاد و جشن و اطاعت از مولای متقیان علی(ع) راه بیفتد و سپس افزود:‌ وقتی این قضیه ذیل محور ولایت شکل گرفت، بقیه کارها هم انجام می‌شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه تجربه نشان داده است هر زمان کاری گیر افتاده است، با نام اهل بیت(ع) و توسل به آنان کار درست شده است، گفت: اصل این نظام مدیون نام، یاد و شبکه عشاق علی(ع) است و به طور کلی کارهای کوچک و بزرگ با عنایت امیرالمومنین(ع) حل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان از شهرداران و دهیاران خواست تا کارهای ولایی و غدیری را به‌مناسبت عید غدیر انجام دهند.

انتهای پیام
captcha