تشریح برنامه‌ هیئت‌های مذهبی فارس به‌ مناسبت عید غدیر
کد خبر: 4152739
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷

تشریح برنامه‌ هیئت‌های مذهبی فارس به‌ مناسبت عید غدیر

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس به تشریح برنامه‌های این شورا به مناسبت عید سعید غدیر پرداخت.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارسرضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه ولایت و امامت، غدیر را هویت مکتب شیعی دانست و گفت: غدیر مهم‌ترین مسئله مکتب تشیع است و باید برای آن با تمام قوا تبلیغ و فعالیت کرد.

وی با تأکید بر اینکه اگر مسلمانان وظایف خود را در غدیر به درستی انجام داده بودند، هیچ‌گاه عاشورایی رخ نمی‌داد، افزود: همان‌گونه‌ که قرآن کریم شب قدر را از هزار ماه برتر می‌داند، روایات اسلامی نیز روز عید غدیر را از هشتاد ماه برتر دانسته و از ائمه معصومین آدابی برای این روز آمده است.

محمدیان، غدیر را عید ولایت در راستای بندگی خدا دانست و گفت: شیعیان به ماجرای غدیر تنها به دیده واگذاری خلافت و یک مسئله تاریخی نگاه نمی‌کنند بلکه آن را تکمیل‌کننده دین می‌دانند و نزول آیه اکمال در روز غدیر گواه این مسئله است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: شیعه امامت را هرگز به زمامداری محدود نمی‌داند بلکه لازمه امامت پذیرش مقام علمی اهل بیت(ع) به عنوان تنها آگاه به علوم قرآن و سنت نبوی است زیرا فقط آنان هستند که قرآن و سنت را بی‌کم و کاست می‌شناسند و به درستی به دیگران یاد می‌دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه هیئات مذهبی فارس به‌ مناسبت عید سعید غدیر برنامه‌های متنوعی را اجرا خواهند کرد، یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها را شادپیمایی غدیر عنوان کرد و گفت: در شیراز این برنامه روز جمعه، 16 تیرماه از میدان شهدا به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور اعضای هیئات مذهبی برگزار خواهد شد.

محمدیان، برپایی موکب‌های پذیرایی، ضیافت غدیر، توزیع اطعام غدیر، توزیع اقلام میان نیازمندان، تجمع در بقاع متبرکه و... را از دیگر برنامه‌های هیئات مذهبی طی این ایام عنوان کرد و گفت: همچنین برنامه‌های متنوعی توسط هیئات مذهبی در بقاع متبرکه سطح استان به‌مناسبت عید غدیر اجرا خواهد شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس اظهار کرد: یکی از برنامه‌های این ایام نیز برپایی همایش سالانه مسئولان هیئات مذهبی است که تجمع هیئات مذهبی شهرستان‌های استان این هفته و برای شیراز هفته آینده و شب عید مباهله برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha