پیام تسلیت رئیس مجلس و مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پی درگذشت حجت‌الاسلام طاهری
کد خبر: 4152303
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷

پیام تسلیت رئیس مجلس و مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پی درگذشت حجت‌الاسلام طاهری

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پیامی درگذشت عالم پارسا حجت‌الاسلام والمسلمین سید شکراله طاهری را تسلیت گفت.

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشوربه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله علی‌رضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور به مناسبت رحلت مبارز انقلابی حجت‌الاسلام والمسلمین سید شکر اله طاهری پیام تسلیتی صادر کرد که متن پیام به شرح زیر است:  

«رحلت روحانی مبارز و وارسته حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید شکراله طاهری(ره) موجب تأسف گردید.

مجاهدت‌های انقلابی در دوران مبارزه با رژیم منحوس پهلوی تعلیم و تربیت شاگردان مکتب جعفری و تبلیغ معارف حیات‌بخش ارزش‌های والای اسلامی از جمله برگ‌های درخشان زندگی این عالم پارسا می‌باشد. 

اینجانب فقدان ایشان را به خانواده دوستان و شاگردان به‌یژه مردم غیور و حوزه علمیه و روحانیت محترم استان لرستان تسلیت عرض نموده از خداوند منان برای آن فقید سعید رفعت مقام و حشر با صالحین و برای بازماندگان سلامتی عزت و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.»

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پی رحلت عالم ربانی حاج سید شکراله طاهری(ره) پیام تسلیتی بدین شرح صادر کرد:
      
«در گذشت عالم وارسته، مبلغ و مدرس پرهیزکار حوزه‌‌های علمیه لرستان، یار دیرین امام و رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید شکراله طاهری خرم‌آبادی«ره» موجب تأسف و تأثر گردید.
 
این روحانی جلیل‌القدر که پرورش یافته در خانواده‌ای متدین و اهل تقوا بودند، در سراسر عمر خویش به فراگیری، ترویج و تبلیغ معارف دینی، دروس اخلاق و معرفت و تربیت شیفتگان و طلاب، اهتمام مجدانه ای داشتند، و به‌عنوان چهره‌ای مبارز در دوران نهضت اسلامی و خدمتگزاری صدیق پس از پیروزی انقلاب در عرصه‌های مختلف نقش مؤثری ایفا نمودند.
 
ضمن عرض تسلیت به روحانیت معزز، حوزه‌های علمیه، مردم شریف و متدین استان لرستان و بیت مکرم، برای این عالم مهذب که در ایام پرفیض دهه ولایت و امامت به دیدار پروردگار نائل گشتند، علو درجات و رضوان الهی و برای دوستداران و بستگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.»

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین سید شکراله طاهری سال ۱۳۱۴ شمسی در خانواده‌ای متدین در خرم‌آباد دیده به جهان گشود.

تحصیلاتش را از مکتب‌خانه‌ای در زادگاهش آغاز و علوم متداول و قرآن را نزد پدرش مرحوم سید روح اله طاهری آموخت و پس از آن وارد حوزه علمیه شد و مقدمات سطوح عالی حوزه را از محضر آیت‌الله شهید سید اسدالله مدنی و مرحوم آیت‌الله شیخ عباسعلی صادقی قهاره فرا گرفت. 

سپس درس خارج از فقه را هم از محضر مرحوم آیت‌الله صادقی قهاره کسب فیض کرد و ضمن تحصیل دروس حوزه به تدریس هم اشتغال داشت و مقدمات و سطح عالی حوزه را تدریس می‌کرد. 

وی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، همگام با امام خمینی(ره) و مردم به مبارزه علیه رژیم شاه پرداخت و پس از مدتی از سوی ساواک دستگیر و به کردستان و سپس فارس تبعید شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تدریس در مدرسه علمیه کمالیه خرم‌آباد پرداخت و نخستین مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان لرستان بود.

مرحوم طاهری سال‌ها توفیق اقامه نماز جماعت در مساجد مختلف خرم‌آباد از جمله مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) در مرکز و بازار شهر خرم‌آباد را بر عهده داشت.

پیکر آن عالم وارسته و روحانی مجاهد، فردا، ۱۳ تیرماه ساعت ۱۷ عصر از درب مسجد صاحب‌الزمان (عج)، چهارراه فرهنگ خرم‌آباد تشییع و برای خاکسپاری به طرف حرم مطهر  زید بن علی(ع) خرم‌آباد منتقل می‌شود.

انتهای پیام
captcha