آموزش تخصصی شعر عربی در مؤسسه قرآنی «نورالبیان» شوش
کد خبر: 4152121
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹

آموزش تخصصی شعر عربی در مؤسسه قرآنی «نورالبیان» شوش

دوره آموزش تخصصی شعر عربی در مؤسسه قرآنی «نورالبیان» شوش برگزار می‌شود.

آموزش تخصصی شعر عربیعلی حمزه، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالبیان «شوش» در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، از برگزاری دوره آموزش تخصصی شعر عربی در این مؤسسه قرآنی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان شوش و کرخه دارای شاعران فراوانی است و زیست بوم این منطقه از شعر و ادب غنی است، بر آن شدیم از ظرفیت استادان این دو شهرستان در راستای شناسایی و پرورش استعدادهای نهفته هنرجویان بهره ببریم.

وی اظهار کرد: مؤسسه نورالبیان در راستای ترویج معارف اسلامی و شعر آیینی این دوره را برگزار می‌کند. یکی دیگر از اهداف این دوره تبادل آرا و اندیشه‌های شاعران با یکدیگر و شناخت نقاط ضعف و قوت آثار تولیدی است.

حمزه افزود: دعبل خزاعی، شاعر نامدار و صاحب قصیده «مدارس آیات» که در مدح اهل بیت علیهم السلام است، در شوش مدفون هستند اما تا به حال نتوانستیم این شاعر بزرگ را آن‌طور که باید معرفی کنیم. انتظار داریم این جلسات آموزش شعر، نقطه عطفی جهت شناساندن هر چه بیشتر شاعران آیینی این شهرستان باشد‌.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالبیان شوش گفت: دوره آموزش تخصصی شعر عربی با حضور عماد غراوی، شاعر بین‌المللی برگزار می‌شود و زمان برگزاری کلاس‌ها، روزهای شنبه و چهارشنبه بعد از ظهر است. سرفصل‌های این دوره شامل آموزش شعر از مقدماتی تا پیشرفته، آموزش وزن‌های شعر عربی، خوانش و تحلیل اشعار آموزش بلاغت و آرایه‌های ادبی است. علاقه‌‍مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به شماره 09331556966 در ایتا پیام ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha