بیانیه کانون قرآن و عترت(ع) دانشگاه شهرکرد در پی هتک حرمت به قرآن
کد خبر: 4152017
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۷

بیانیه کانون قرآن و عترت(ع) دانشگاه شهرکرد در پی هتک حرمت به قرآن

کانون قرآن و عترت(ع) دانشگاه شهرکرد در محکومیت اهانت به قرآن کریم در سوئد، بیانیه‌ای صادر کرد.

قرآن کریم

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، کانون قرآن و عترت(ع) دانشگاه شهرکرد در محکومیت اهانت به قرآن کریم در سوئد، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

وَلَوْ أَنَّ قُرْآنًا سُيِّرَتْ بِهِ الْجِبَالُ أَوْ قُطِّعَتْ بِهِ الْأَرْضُ أَوْ كُلِّمَ بِهِ الْمَوْتَىٰ ۗ بَلْ لِلَّهِ الْأَمْرُ جَمِيعًا ۗ أَفَلَمْ يَيْأَسِ الَّذِينَ آمَنُوا أَنْ لَوْ يَشَاءُ اللَّهُ لَهَدَى النَّاسَ جَمِيعًا ۗ وَلَا يَزَالُ الَّذِينَ كَفَرُوا تُصِيبُهُمْ بِمَا صَنَعُوا قَارِعَةٌ أَوْ تَحُلُّ قَرِيبًا مِنْ دَارِهِمْ حَتَّىٰ يَأْتِيَ وَعْدُ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُخْلِفُ الْمِيعَادَ

اگر بوسیله قرآن، کوه‌ها به حرکت در آیند یا زمین‌ها قطعه‌قطعه شوند، یا بوسیله آن با مردگان سخن گفته شود، (باز هم ایمان نخواهند آورد!) ولی همه‌ کارها در اختیار خداست! آیا آن‌ها که ایمان آورده‌اند نمی‌دانند که اگر خدا بخواهد همه‌ مردم را (به اجبار) هدایت می‌کند (اما هدایت اجباری سودی ندارد!) و پیوسته بلاهای کوبنده‌ای بر کافران بخاطر اعمال‌شان وارد می‌شود، و یا به نزدیکی خانه‌ آن‌ها فرود می‌آید، تا وعده (نهایی) خدا فرا رسد؛ به یقین خداوند از وعده‌ی خود تخلف نمی‌کند. (سوره مبارکه رعد، آیه ۳۱)

در اقدامی غیراخلاقی و سخیف، اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد قانونی شمرده شده و مصحف شریف به آتش کشیده شد.

در ضعف و کوچکی گروه‌هایی که صرفاً داعیه‌ دموکراسی و آزادی افکار را دارند اما دقیقاً در ضدیت آن عمل می‌کنند، همین بس که سالیان سال است توان استدلال و ایجاد شبهه‌ای منطقی در معجزه‌ قرآن را ندارند. این اولین حرکت ناشی از ضعف و عدم‌خردمندی از بدو خلقت انسان نبوده و آخرین نیز نخواهد بود.

قاطعانه می‌گوییم اگر توان و قدرتی دارید به دعوت تحدی قرآن پاسخی بدهید، هرچند به فرموده‌ قرآن «لَئِنِ اجْتَمَعَتِ الْإِنْسُ وَ الْجِنُّ عَلی أَنْ یأْتُوا بِمِثْلِ هذَا الْقُرْآنِ لا یأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَ لَوْ کانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهیراً»، و نخواهید توانست! و تا ابد در موضع سکوت قرار خواهید داشت.

اما آگاه باشید که قرآن، این روح زنده و معجزه‌ جاری، در سینه‌های حافظان محفوظ و در قلب‌ها جاری است و آتش عشق حافظان، قاریان و پژوهش‌گران قرآن کریم هر لحظه شعله‌ورتر شده و ریب و تردیدی در کلام قاطع پروردگار نیست که «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ».

کانون قرآن و عترت دانشگاه شهرکرد به نمایندگی از جامعه‌ قرآنی و نخبگانی کشور، ضمن محکوم‌ کردن این اقدام در ابتدا بغض خود را اعلام داشته و ثانیاً از مسئولان ذیربط درخواست پاسخی قاطع دارد. همانا اعلام بغض نسبت به این هتک حرمت نه‌تنها بر مسلمانان، بلکه بر تمامی افرادی که داعیه‌ آزادی و اخلاق دارند واجب و ضروری است.

دل‌آراما نگارا چون تو هستی 
همه چیزی که باید هست ما را»

انتهای پیام
captcha