قرارگاه جهادی خاطره نگاری ایثارگران در فارس تشکیل شد
کد خبر: 4151991
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲

قرارگاه جهادی خاطره نگاری ایثارگران در فارس تشکیل شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از تشکیل قرارگاه جهادی خاطره نگاری ایثارگران در استان برای ضبط خاطرات ۲ هزار خانواده ایثارگر خبر داد.

سردار ابراهیم بیانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سردار ابراهیم بیانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس امروز، ۱۱ تیر در نشست خبری،   گفت: امسال هشت هزار نفر از جامعه هدف این اداره کل با مشارکت خانواده‌ها و پرداخت تسهیلات به عتبات عالیات مشرف می‌شوند که تاکنون ۱۰ کاروان اعزام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با اشاره به اجرای طرح سپاس در فارس، گفت: بر این اساس ۵۰ هزار خانواده شاهد و ایثارگر استان مورد بازدید حضوری، قدردانی و رسیدگی قرار می‌گیرند.

بیانی در ادامه با بیان اینکه به درصد جانبازی آسیب‌دیدگان حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) باید با دید علمی نگاه کرد، اظهار کرد: پنجشنبه هفته جاری کمیسیون تخصصی جانبازان این حادثه برگزار و برآورد می‌شود، رای پنج درصدی آرتین سرایداران مورد تجدید نظر قرار گیرد.

بیانی با اشاره به اینکه  به بیان رهبر معظم انقلاب هنر زبان ماندگار و اثرگذار بیان فرهنگ شهید و شهادت است، تاکید کرد: در استان فارس نیز غیر از انتشار کتاب و بیان شفاهی هنر‌های مختلف نیز برای تبیین شهدا و جانبازان به‌کار گرفته شده و تالیف ۲ کتاب فاخر، برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای هنر‌های تجسمی با حضور هنرمندان هفت استان کشور و توانمندسازی نویسندگان نوقلم و استفاده از ظرفیت آن‌ها در ترویج فرهنگ شهید و شهادت از دیگر برنامه‌های امسال بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده حداکثری از فرصت اندک باقیمانده برای ثبت و ضبط خاطرات جانبازان، آزادگان و والدین شهدا، از تشکیل قرارگاه جهادی خاطره نگاری ایثارگران در فارس خبرداد و گفت: این فرآیند در استان از سال گذشته با ضبط خاطرات ۲ هزار خانواده سرعت گرفته و امسال نیز با تشکیل قرارگاه جهادی و افزایش شمار تیم‌های مصاحبه‌گر شتاب بیشتری گرفته است.

بیانی با تاکید بر اینکه امید است در پایان سال خاطره نگاری از ۱۵ هزار خانواده شهید و ایثارگران و جانبازان به سرانجام برسد، بیان کرد: استان فارس ۴۲ هزار جانباز، ۲ هزار و ۲۳۰ آزاده و ۱۵ هزار شهید دارد که خاطره نگاری کمتر از نیمی از آن‌ها باقیمانده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، مجموعه توانبخشی سلمان ویژه خدمت‌رسانی به جانبازان ۷۰ درصد قطع نخاعی از نظر ساختمان شرایط مناسبی ندارد، از پیشرفت ۵۰ درصدی ساختمان جدید و تکمیل آن تا پایان امسال خبر داد و اظهار کرد: بیمارستان اعصاب و روان جنت کنونی شایسته پذیرش این جانبازان نیست و فضای جدید این بیمارستان با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در دست اجرا است.

بنابه گفته این مقام مسئول، با تکمیل این طرح، ظرفیت پذیرش بیمارستان جنت از ۴۵ به ۱۰۰ تخت افزایش پیدا می‌کند و احداث یک بیمارستان ۶۰۰ تختی در جنوب غرب شیراز پیش بینی شده که تا ۲ ماه آینده کلنگ‌زنی می‌شود.

بیانی با بیان اینکه پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تجهیز این بیمارستان پیش‌بینی شده است، گفت: این اعتبار باید از محل اعتبارات بنیاد شهید و دیگر اعتبارات دولتی تامین شود.

وی با بیان اینکه این پروژه طی پنج تا ۶ سال تکمیل می‌شود، اضافه کرد: ۱۰۰ تخت این بیمارستان در اختیار جانبازان اعصاب و روان استان فارس قرار می‌گیرد و دیگر بخش‌های آن در قالب بخش‌های تخصصی در اختیار عموم مردم و جامعه شاهد و ایثارگر قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه جشنواره هنر‌های تجسمی شاهد و ایثارگر منطقه ۵ کشور سال گذشته در شیراز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به رضایت مندی برگزاری این جشنواره توسط استان فارس مجددا این استان شهید پرور میزبان خواهد بود که به زودی از پوستر آن رونمایی و فراخوان جشنواره اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha