تاکید استاندار قم بر تعامل اقتصادی و فرهنگی با لبنان
کد خبر: 4151733
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶

تاکید استاندار قم بر تعامل اقتصادی و فرهنگی با لبنان

استاندار قم در دیدار با وزیر کار لبنان گفت: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از مردم لبنان آمادگی داریم که بستر تعامل بیشتر استان قم در حوزه های اقتصادی و فرهنگی با ملت و دولت لبنان را فراهم کنیم.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم در دیدار با مصطفی بیرم وزیر کار لبنان که امروز 10 تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به اینکه ایران و لبنان ارتباط نزدیک و خوبی با یکدیگر دارند، ما در قم این آمادگی را داریم که تعاملات مختلفی در زمینه‌های مختلف با لبنانی‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: در قم هفت شهرک صنعتی وجود دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی را در خود جای داده‌است، این واحد‌ها تولیداتی در زمینه مواد اولیه صنایع شیمیایی، چوب و مبلمان و عقیق دارند.

شاهچراغی تصریح کرد: استان قم آمادگی تبادل هیات‌های فنی و حرفه‌ای، دانشجویی و مشاغل خانگی در قالب اردو‌های آموزشی و علمی بین طرفین را دارد.

استاندار قم در ادامه با اشاره به جنایت قرآن‌سوزی در یکی از کشور‌های غربی، بیان کرد: باتوجه به هجمه‌ای که امروزه دشمنان علیه مقدسات اسلامی ایجاد کرده‌اند، باید کشور‌های اسلامی نشست‌هایی با هم داشته باشند و درخصوص برخورد حقوقی و بین‌المللی با این جنایت‌ها همفکری نمایند تا تصمیم موثری در این زمینه گرفته شود.

شاهچراغی ابراز کرد: استان قم باوجود حوزه‌های علمیه، مراجع تقلید و صاحبان فکر و اندیشه آمادگی میزبانی از برگزاری این جلسات یا میزگرد‌ها را دارد.

استاندار قم یادآور شد: از حضور شما و هیات همراه در قم خشنود هستیم و از شما می‌خواهیم سلام ما را به ملت فهیم لبنان و رهبران بزرگوار مقاومت ابلاغ کنید.

انتهای پیام
captcha