بزرگداشت غدیر خم در محلات تهران + صوت
کد خبر: 4151501
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲

بزرگداشت غدیر خم در محلات تهران + صوت

مجله صبحگاهی زنده «تسنیم» رادیو قرآن در ایام دهه ولایت و امامت با آیتم‌های جذاب و پخش اناشید و همخوانی‌ها در وصف مولای متقیان حضرت علی (ع) و گزارش از حال و هوای غدیریه محلات به روی آنتن می‌رود.

مجله صبحگاهی تسنیم

به گزارش ایکنا، مجله صبحگاهی زنده «تسنیم» شبکه رادیویی قرآن صبح‌ها از شنبه تا پنجشنبه، حوالی ساعت ۶:۴۰ به مدت ۷۰ دقیقه تقدیم شنوندگان می‌شود.

این برنامه امروز، ۱۰ تیرماه با رنگ و بوی دهه ولایت و امامت و با اجرای حمید عبیری به روی آنتن رفت، پخش اناشید و هم‌خوانی‌ها در وصف مولای متقیان حضرت علی (ع)، پخش دیدگاه‌ها و نظرات مخاطبان این برنامه رادیویی طی ارتباط با سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۰۱۰۰، آیتم حکایت‌نامه و حکایتی از گره‌گشایی خداوند از پیرمرد تهیدست از زبان مولانا، گزارش میدانی سیدحامد رشیدسادات درباره حال و احوال غدیریه محلات، ارتباط با خوزستان و گفت‌وگو با محمد ناصری، سرپرست گروه جهادی کارآفرین کارون (گروه جهادی موفق در کشت دارو‌های گیاهی، چون چای ترش) در بخش آشنایی با خدمات گروه‌های جهادی در مناطق کم‌برخوردار از جمله آیتم‌ها بود.

از دیگر بخش‌های این برنامه صبحگاهی می‌توان به پویش آیت‌الکرسی و ضبط و پخش صدای مخاطبان علاقه‌مند برای حضور در این پویش، صفحه‌ای از نور با محوریت مرور یک صفحه از مصحف شریف (جزء ۱۵، صفحه ۱۴۸، آیات ۱۴۷ تا ۱۵۱ سوره مبارکه انعام)، اطلاع از اوضاع و احوال جوی طی ارتباط با یکی از کارشناسان سازمان هواشناسی اشاره کرد.

کد

همچنین در تسنیم امروز صبح، عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان در آیتم طعم عسل به بیان نکاتی درباره توجه ویژه دین اسلام به محبت پرداخت و گفت: باید مردم و بندگان خدا را دوست داشته باشیم. در دین اسلام، حکم دشمنان دین و مکتب جداست. اصول مرتبط با توّلی و تبّری در اسلامی جایگاهی دارد.

وی با اشاره به اینکه دلخوری‌ها و کینه‌توزی‌های بی‌جا و غیر ضروری بین برادران مسلمان است که اگر حقیقتاً مسلمان باشیم و پیرو مکتب حضرت نبوی باشیم، از آن دوری می‌کنیم، افزود: همانطور که براساس آیه ۲۹ سوره فتح باید بین خودمان مهربان باشیم و به یکدیگر محبت داشته باشیم.

سلیمی با تأکید بر اینکه مهم است بیاندیشیم که چه میزان همدیگر را دوست داریم یا اینکه منتظر هستیم تا بر سر کوچک‌ترین اختلاف نظر بلافاصله دوستی‌ها را فراموش کنیم، تصریح کرد: حال آنکه مهربانی کردن دستور قرآن کریم است و قرآن به ما می‌گوید «أحْسِنْ کَمَا أَحْسَنَ اللَّهُ إِلَیْکَ» به مردم نیکی کنید همانطور که خداوند به شما نیکی کرده است.

کد

این خادم‌القرآن با تأکید بر اینکه خداوند در آغاز ۱۱۳ سوره از ۱۱۴ سوره قرآن عبارت بسم الله الرحمن الرحیم را که نماد مهربانی و رحمت و محبت است، آورده است، بیان کرد: البته یکصد و چهاردهمین بسم‌الله الرحمن الرحیم را نیز در متن سوره نمل در آغاز نامه حضرت سلیمان(ع) آورده است، این پیام دارد که مردم‌آزاری، بدذاتی و بدخواهی برای مردم فایده‌ای ندارد و دنیا ارزش این موضوعات را ندارد و باید بدانیم ما هم روزی به محبت دیگران نیازمند می‌شویم بنابراین به یکدیگر به ویژه به برادران و خواهران ایمانی خود مهربانی کنیم و نسبت به آن‌ها محبت داشته باشیم.

یادآور می‌شود، مجله صبحگاهی تسنیم به تهیه‌کنندگی محمدحسن رحمانی از رادیو قرآن موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز تقدیم شنوندگان می‌شود. همچنین راه‌های تماس با این برنامه صبحگاهی شماره‌های ۲۲۰۴۳۰۱۷ و ۲۲۰۵۱۶۳۲ است.

انتهای پیام
captcha