تبیین مسئله غدیر با شور و شعور همراه باشد
کد خبر: 4151396
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
امام جمعه ملایر:

تبیین مسئله غدیر با شور و شعور همراه باشد

حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده با تأکید بر اینکه برای زنده نگه داشتن غدیر باید شور همراه شعور باشد و برای نسل امروز تبیین کرد، گفت: پیروی کردن از غدیر این است که انقلاب را به‌خوبی بشناسیم و در مسیر رهبری باشیم و با جان و دل و عالمانه از ایشان حمایت کنیم.

امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده، امام جمعه ملایر، امروز، 9 تیرماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر به مسیر حق و باطل در فرمایشات امیرمؤمنان علی(ع) و آیات قرآن اشاره کرد و اظهار کرد: امروز باید حق را از باطل بشناسیم، چراکه کثرت کسانی که در مسیر غیر حق قدم گذاشتند زیاد است و این نباید باعث شود که ما از مسیر حق منحرف  شویم.

وی ضمن تبریک میلاد امام هادی(ع) و ایام دهه ولایت و امامت اظهار کرد: از این امام همام دو میراث گرانبها به ما رسیده که شامل زیارت جامعه کبیره با 200 فضایل از ائمه اطهار و زیارت غدیریه است؛ محتوای زیارت جامعه کبیره امام‌شناسی و زیارت غدیره علی‌شناسی است. پیام  زیارت غدیریه درک فلسفه غدیر است. سعی کنیم در طول سال و به ویژه در این ایام زیارت غدیریه را بخوانیم تا ولایت را بشناسیم و در مسیر ولایت استقامت کنیم و در مقابل هجمه کنندگان ولایت از ولی فقیه و اصل ولایت دفاع کنیم.

ارزنده با تأکید بر اینکه برای زنده نگه داشتن غدیر باید شور همراه شعور باشد و برای نسل امروز تبیین کرد، گفت: پیروی کردن از غدیر این است که انقلاب را به‌خوبی بشناسیم و در مسیر رهبری باشیم و با جان و دل و عالمانه از ایشان حمایت کنیم.

امام جمعه ملایر با اشاره به برنامه‌های ستاد غدیر در شهرستان ملایر بر همکاری گروه‌های مختلف مردمی، دستگاه‌ها و ارگان‌ها برای برگزاری با شکوه برنامه‌ها و جشن‌های غدیر در ملایر تأکید کرد و گفت: می‌طلبد همه برای رساندن پیام غدیر و ادای حق در قبال امیرمؤمنان علی(ع) تلاش کنند. برنامه جشن اصلی همزمان با روز عید غدیر در روز جمعه، ساعت ۱۰ صبح با میزبانی سادات شهرستان با اجرای برنامه‌های مختلف در مصلی ملایر برگزار و عقد و صیغه اخوت بین خواهران و برادران در جشن خوانده شود.

وی با اشاره به پرداخت زکات به عنوان یک واجب الهی افزود: با توجه به اینکه زکات یک بحث مهم و واجب در جامعه است متأسفانه امروز آنچنان که باید به این مبحث پرداخته نشده است، عدم پرداخت زکات مشکلات زیادی برای جامعه بشری دارد و مانع نزول بسیاری از رحمت‌هاست، بزرگترین مشکل آن زیاد شدن فقر در جامعه است و اگر زکات پرداخت شود فقری در جامعه دیده نمی‌شود، قرار است که با کمک مسئولان و کمیته امداد با همکاری روحانیون و فرمانداری، نیروی مقاومت بسیج و... مانور چهره به چهره زکات را در ملایر داشته باشیم که هدف ما از این برنامه این است که پیام زکات را به مردم برسانیم.

امام جمعه ملایر در بخش دیگری از سخنانش به فرمایشات رهبری در جمع مسئولان قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: مهمترین تأکید ایشان حفاظت از امنیت روانی مردم در جامعه بود که با توجه به اینکه برخی در فضای مجازی به دنبال تشویش اذهان عمومی و به هم ریختن آرامش مردم هستند، رهبری از قوه قضائیه خواستند به این امر رسیدگی کند و ما نیز از مسئولان قوه قضائیه می‌خواهیم با کسانی که با دروغ، تهمت و نسبت‌های ناروا به نام مطالبه‌گری در فضای مجاری آرامش روحی مردم را به هم می‌ریزند برخورد شود.

انتهای پیام
captcha