محکومیت برنامه رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌ها در کرانه باختری
کد خبر: 4150759
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

محکومیت برنامه رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌ها در کرانه باختری

وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با ساخت حدود 5700 واحد شهرک‌سازی جدید در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد، از سویی جنبش حماس نیز این اقدام را جنایتی دیگر در حق سرزمین و ملت فلسطین توصیف کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از تی آر تی عربی، در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: ما موافقت کابینه اسرائیل برای ساخت حدود 5700 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری اشغالی را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: واضح است که سکونتگاه‌های غیرقانونی که از ابتدای سال جاری تاکنون از مرز 13 هزار واحد مسکونی گذشته و رکورد جدیدی را به ثبت رسانده، به راه‌ حل دو کشوری و چشم‌انداز صلح پایدار به شدت آسیب زده  است.

کابینه رژیم صهیونیستی دیروز با ساخت 5700 واحد مسکونی اضافی برای شهرک‌نشینان یهودی در کرانه باختری اشغالی موافقت کرده بود.

شورای عالی برنامه‌ریزی رژیم اشغالگر طرح ساخت واحدهای مسکونی در مناطق مختلف کرانه باختری را تصویب کرد. شخصیت‌های برجسته در میان شهرک‌نشینان از این تصمیم استقبال کرده‌اند.

شلومو نعمان، شهردار گوش عتصیون و رئیس شورای یشع در واکنش به این اقدام گفت: من از دولت تل‌آویو برای توسعه مستمر شهرک‌های صهیونیستی تشکر می‌کنم... این بهترین پاسخ صهیونیست‌ها به کسانی است که در شرایط دشوار این روزها از ما کمک می‌خواهند.

حماس: شهرک‌سازی جنایتی دیگر علیه ملت و سرزمین فلسطین است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تأکید کرد که موافقت دولت رژیم صهیونیستی با ساخت حدود 6 هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری، جنایتی دیگر علیه ملت فلسطین و سرزمین آن است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این جنبش در بیانیه‌ای مطبوعاتی تصریح کرد که توسعه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی موجب تشدید انتفاضه و مقاومت ملت فلسطین برای رهایی از بند اشغالگری و پاک‌سازی این سرزمین از لوث اشغالگران خواهد شد.

در این بیانیه آمده است که تصویب این طرح شهرک‌سازی هم‌زمان با تشدید جنایات شهرک‌نشینان صهیونیست علیه شهرها و روستاهای کرانه باختری به‌ویژه در ماه‌های اخیر، ما را ملزم به وحدت و یکپارچگی بیشتر و تکیه بر قدرت ملت و حمایت امت اسلامی و عربی و آزادگان جهان به منظور وارد آوردن ضرباتی سخت و کاری به رژیم اشغالگر در این سرزمین مبارک تا زوال و نابودی آن و تحقق خواسته‌ها و رؤیاهای ملت فلسطین در زمینه آزادی و بازگشت خواهد کرد.

 رژیم اشغالگر صهیونیستی در تازه‌ترین اقدام توسعه‌طلبانه و استعمارگرانه خود در اراضی اشغالی، درنظر دارد حدود 6 هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری بسازد.

انتهای پیام
captcha